No, padlo tady pár docela zajímavých postřehů. Pro Davida by to mohla být vcelku podnětná diskuze, jenže nemá čas.
Pobavila jsem se nad plánem ''ingognito''.
Zajímalo by mne, jestli jste přemýšleli nad tím, jaké by takový fiktivní nick například dával komenty. Nebo přemýšlíte pouze o tom - co já jako autor?
Co z dlouhodobého hlediska?Rozdvojená osobnost?Nehledě na to, že mnoho dlouhodobě píšících jaksi nevědomky vkládají svůj podpis.
A k čemu by to vůbec vedlo? Jednorázový průzkum...no dejme tomu, nicméně jedna básnička, jako s tím kvítím.Však to znáte.
Jak na věc jít nejlépe oklikou, když jedna cesta vede docela zpříma.
Přátelé, vzhledem k tomu, že se v brzké době právě zde neuskuteční žádné změny, zbývají si zase jen autoři a čtenáři sami.Tudíž veškeré diskuze o tom či o onom, jsou jen prázdné plácání do vody.
Komenty.To je cesta přímo.
Pokud jde o mne,skrz vyjádření k dílu, ušla jsem si taky kousek cesty.
Jestli někdo argumentuje tím, že se neumí vyjadřovat, je na pováženou pokud se dotyčný považuje za básníka, spisovatele, nebo jednoduše někoho kdo by u psaní měl zůstat.
Takový argument je buď výmluva, nebo lenost, v opačném případě to co jsem uvedla výše.
Nicméně, musím konstatovat, že v poslední době mne opouští síly o jakoukoli stabilní aktivitu kdekoli.
Motivace není a ta hrstka co si uvědomuje zásadní problém a třeba se snaží je pořád málo.
Mně osobně nevadí být tou černou ovcí, nicméně rada je drahá záležitost a když se o ní nestojí, kdo by plýtval energií.
Buď blázen, anebo nepoučitelný.Možná obojí.
Když autor nestojí o pravdivého čtenáře, nedá se svítit, to není o krásném řemeslu, ale o lidech, bo jejich egu, či co.
přestaňte mi cpát to, že mi přijde čistě jen slovní koment alibistickej.
já nejsem ten, kdo by někomu něco podsouval, já jsem napsala, že jste mě vy dva zklamali tím, co jste napsali, aneb plán inkognito jako řešení toho, co se tady rozmohlo
a to, co se tady rozmohlo, víte oba dobře, neb jste také aktéry.
Taky moc nerozumím Jenny, opravdu si myslíš, že myšlenka pouze slovního hodnocení je čistě alibistická?
Je to přeci taky úvaha a snaha změnit něco k lepšímu, návrh který nemá, alespoň pro mne, s alibismem nic společného.
Pokud máš pocit, že je špatný, je to v pořádku, ale nepodsouvej lidem jiné důvody, než které je k tomuto návrhu vedly.
Nezbývá tedy nic jiného, než doufat, že se ostatní připojí a stávající systém budou využívat tak, jako kdysi...
Jenny, napsala jsem kdesi na začátku, že je pro mě slovní hodnocení obtížné. Když teď říkám, že čistě slovní hodnocení není špatné, tak je to pro tebe alibismus? V tom případě si asi opravdu nerozumíme.
Souhlasím se Satem v tom, že by bylo dobré jasně u číselných hodnot definovat, co vyjadřují.
milá Hesiono, vzhledem k tomu, že jsem tě tam včera viděla, vím i který máš na mysli, ale tohle mě nezklamalo.
To, že publikuješ i jinde vím taky.
Mé zklamání vychází z toho, co jsi zde vypsala, ale nesouvisí to s tím jen slovním hodnocením.
Mrzí mě, že u tebe převádl alibismus v podobě zavedení jen slovního hodnocení, to by pak nikdo nebyl smutnej, žejo...atd. ALE tady to je nastavený a zavedený tak, že je i stupnice bodování, ano, jinde to mají jen líbí/nelíbí, někde ano/ne, někde jen slovní, někde je stupnice 1-5 atd....
Nebudu se opakovat, už jsem to napsala.
u strangera mě to překvapilo, u tebe opravdu zamrzelo.
Myslela jsem, že při všech svých úspěších už máš o sobě mínění natolik oukej, abys byla schopná upřímností k druhým, jiným, cizím
fascinuje mě, že se raději nadchneš pro z tvýho pohledu alibismus, než aby sis řekla, že je potřeba změna, třeba i u tebe, ale především tady
a tou změnou mám na mysli přístup nás všech čtenářů, ke všem, zde publikovaným věcem
ti, kterých se tohle fórum týká především, a ti, "díky" kterým tohle fórum vzniklo - mlčí
a možná je to dobře
někdy je ticho dobré, když nastane změna.
Problém čísel je problém lidí, ne čísel a zneužívání systému bude, ať se nám to líbí nebo ne. Nezáleží přitom na systému. Vše má chyby.
Proč měnit celý systém za nový, který taky bude mít chyby? Nelogické.
Co když někomu právě čísla vyhovují více, než slova? Pak je problém diskriminace.
Jsem pro spojení těch dvou. Každé číslo bude mít slovní vyjádření na kterém se dohodne poeta.
Princip slovního hodnocení je silně založen na schopnosti argumentace, a tu tady tuším ma minimum lidí.
Raději bych viděl nějaký vývoj, přiřadit nejprve číslům slova ( 0 = průměr; 5 = boží dílo nebo nějak tak) a později odstranit chladné čísla úplně.
Násilné odstranění čísel jako takových bude mít za následek destabilizaci hvězdiček (ty přece jsou závislé na číslech) a mnoho dalších věcí.
Raději čtenáři napovědět slovně, co které číslo znamená.
Některé věci jsou tady až moc zaběhnuté aby se odstraňovaly úplně.
Hess - s číselnou stupnicí je to zlé za posledních pár let. Když čteš díla nejstarších dat, zjistíš, že tam se 5 objevovalo asi jako kometa na nebi, vládne tam 2 a 3.
Proč? Mi neříkej, že za tu "krátkou" dobu byla přehodnocena váha samotných čísel.
Nebo ještě jednodušeji! a radikálněji!
Když chceš někomu dát číslo +5 (stejně i pro -5), Poeta ti vyhodí okno, kde musíš napsat zdůvodnění.
Taková nutnost komentování, když chceš hodnotit vysoce, třeba až do +3 by to nebylo.
Ano, řekneš si, to ale budou všichni hodnotit +3 maximálně, ale není tohle zrovna smysl? 3 jakože dobře, ale ne výborně?
Lidi kteří budou dávat +4/+5 budou více váženi, protože budou mít svůj osobní názor, který budou muset sdělit ostatním. Ne jen anonymní hodnocení rádoby "super, líbí" a šup tam +5 aby se neřeklo a autor se cítil dobře.
Určitě by lidi komentovali uvolněněji a pravdivěji, odpadlo by i to, co jsem tu někde taky zahlédl - autor dostal trojku, a za hodinu ji od něj obdržel i kritik za jinak slušnou věc...
O těch podskupinách už se tu tuším taky mluvilo, ale zatím to nikam nevedlo.
Vrátím se ještě k myšlence, která Jenny z nějakého důvodu zklamala. Navštívila jsem server, kde se hodnotí jen a jen slovně, a docela se mi to zamlouvalo. Odpadá tak vysvětlování proč čtyři a ne pět, proč nula a ne aspoň tři
ano, opět souhlas, a už je to trochu trapné
ale právě proto, že se to týká technického rázu, který my neovlivníme, jsem si myslela, že by bylo vhodné zaměřit se na to, co my všichni, ovlivnit můžeme
Další asi věcná připomínka (bohužel týká se technického rázu).
Všimli jste si, že jsou zde vlastně na publikování jen možnosti
Básně
Povídky
Blogy
Ostatní
?
Napadlo mě, jednoduchá věc, proč nezkusit rozšířit jednotlivé skupiny dalšími podskupinami (tuším, že některé lit. weby to mají), tím se i zpřehlední, to co chceme číst jako čtenáři.
O to mi ale primárně nejde, primární změnu bych viděl v možnosti hodnocení. Dá se opravdu stejně hodnotit báseň a povídka? Co takhle zkusit vymyslet pro každou skupiny autentickou stupnici?
Třeba podle mě je zbytečná stupnice u blogu.
Ostatní je tak obecné, až to není pěkné. Tam by se mi líbila podskupina - experimentální např.
Prostě něco, ať se netlachá, ale uceluje, debatuje.
Když máš štěstí, najdeš i pistácii v ho*ně.
Ti, kteří tohle vlákno sledovali, o tom budou rozhodně přemýšlet, a třeba i zkusí změnit svůj způsob svých reakcí tady.
Může je to postrčit, mohou se sami rozhodnout, kdyby to udělala polovina z nás...
Je to celé samozřejmě o lidech, a jejich schopnosti či odvaze napsat upřímně svůj názor, inkognito byl jen nápad hodně těžko realizovatelný, a máš pravdu Jenn, není to úplné, konečné řešení.
Jen jedna z možností.
Jsem tu pár měsíců, takže mohu těžko posoudit, nakolik se dění tady proti dřívějšku změnilo.
Snad tahle debata nevyjde vniveč...
Cituji Strangera : "Už mě kolikrát napadlo, jak by to vypadalo měsíc publikovat inkognito, možná bychom se divili, koho a jak jsme zkritizovali - pouze poznámka, ne návrh"
To jo, my si už spíše hrajeme na loutkové divadlo a soustředíme se na tvorbu, která je cílená (nemyslím nově příchozí, ti ještě nemají fanclub).
Spousta autorů už nepíše pro poezii, ale proto, že se to dobře čte a je jedno, co to je.
Opravdu minimum lidí se zde jen ukáže, něco hodí a jde dál.
Co mě třeba osobně šíleně drtí a hlava mi nebere, je to okamžité plácání po zádech a mazání medu kolem huby.
Příklad, ať jsem taky trochu k věci:
leporelos - (asi) chlapec má svůj osobitý styl, který moc lidí nepochopí. Jeden pochválí a chválí už všichni, nikdo nenapíše, že to nechápe nebo to považuje za blbost (nechci používat pejorativní slovník; zatím).
Tudíž téměř všechny komentáře jsou chvalozpěvy, pro autora naprd. Výsledek? Lepo zmizne. Nepublikuje (nikdo neví proč!), pak se ale objeví. Něco sem dá a čeká kritiku nebo věcný komentář. Dostane (překvapivě) větší dávku medu kolem pusy (a každý snad ví, že nadmíra sladkého způsobuje řídkou stolici). Je spíše vítán on v komentech, než je báseň. Taky by mě přešla chuť.
Jsme amatéři a proto nevidím žádný důvod se k sobě chovat jako k bohům. Nikdo z nás nemá patent na komentování ani na psaní. Nikdo z nás není Hrabal, Škvorecký nebo třeba pan Kája Gott.
Každý říká, jak je mu i kritický komentář blízký a moc rád je za něj, ale brát znamena dávat -.-
Satanriel:
krásně jsi to vypsal a vystihnul, teď i předtím
ano, já jsem si dovolila lehce odbočit tím, že jsem zklamaná, nu což.
Co se týká kouknout jinam, taky publikuji, resp. by se hodil minulej čas, jinde a ano někde to mají tak, někde jinak, ale všude je něco a hlavně, je to o lidech, každej nick je člověk, žejo, no takže ten nápad o inkognito mi nepřijde že by něco řešil, přijde mi to jako ztráta času, nebo dětská hra na Hádej kdo jsem
To Simcha: má milá, od kdy básníkovi diktuje čtenář, jak má psát? Ty zkoušíš sama sebe, nikoli publikum. To, že někdo řekne, tobě jdou emocionální, zaláskované přáníčka, zůstaneš u nich navždy? Ty píšeš, oni čtou. Možná stačilo jen vydržet u "nového" stylu a časem by se dali. Je to asi jako když člověk začne nosit (poprvé) brýle. Každý ti řekne, že nezvyk, ale časem si tě bez brýlí nepředstaví. Vše je jen o čase.
Na mou tvorbu lidi plivou nebo ji chválí. Mě je to putna, nenechám se zaškatulkovat.
škatulkování asi nejvíce zabíjí tvořivého ducha, asi jako geometrie v řeckém umění.
To Hes: já to zkoušel inkognito asi 2x ... nic to nepomůže. Komunita jedná úplně stejně. Když hodíš psovi kus masa, štěká pořád stejně.
Asi nejde o změnu identity, ale hlavně o změnu stylu psaní. úplně obrátit a dívat se... Ne že zakryji svoji tvář, ale slova budou stejná.
Líbí se mi, tahle debata. Lehce mimo mísu
Ale abych vrátil (pokusil se) původní otázku zpět.
Když jde o Poetu, pamatuji se, že se "kdysi" třeba debatovalo, jestli vytvořit např. i oddělení na fotografie/malby autorů (ne každý zůstává jen u psaného slova). Byla to dlouhá, nudná, hašteřivá debata, nic nevyřešilo, jen tuším z toho vzešel nápad s jůtrubka videa. Který se realizoval, bohužel (aspoň podle mého názoru).
Ideální literární web. Já osobně si pod slovem literární nepředstavuji jen psanou formu, ale i obrazy a vše tomu podobné.
Nápad Simči, podívat se jinam, proč ne? Člověk je vlastně ve své podstatě kopie čehokoli. Jenn má taky pravdu, zde se změna nemůže očekávat v rychlém tempu (nevím kolik lidí spravuje Poetu, jestli je to jen David, chudák).
____________________________
Jediné o čem můžeme tady mluvit, je změna samotných lidí na tomhle serveru.
Změna týkající se komunity, fungování, odezvy, dialogů, komentářů, hodnocení a všeho možného, jen ne technické stránky. Každý máme jiný pohled na věc a David tím tuplem. Ať mu popíšeme jakoukoli změnu do posledních detailů, stejně to nebude podle představ jedince, natož skupiny.
Inka asi narážela na plácání po zádech. Pochlebování, nemístními komentáři atd.
Já být nový autor a publikovat zde, nevím co si mám myslet. Stačí si přečíst několik básní a hlavně komentáře pod tím a už člověk ví, kdo s kým hraje. Komunitě zde opravdu není těžké se zalíbit.
Chybí tu skupiny, škatulkování, všechno jsou básně pomalu na jednu tématiku. Středoproudé, šedé, pro slepce barevné blbosti.
Ano, najdou se vyjímky, ale ty zešednou nebo zapadnou do šuplíku archívu, protože tady se publikuje i to, co by se nemělo.
Kdysi dávno měl Poeta jednu funkci, čekalo se! na schválení! díla. Pak to zmizelo na nápor autorů, že čekání odrazuje. Ale tehdy v začátcích to nevadilo (automaticky se prováděla i korektura, tuším). Teď se chce něco podobného a lehce to hapruje.
Jsem pro omezení děl, ale ne na jedno denně, zkusme to maximálně dvě denně nebo s časovým rozestupem 12 hodin. Mě se to zdá příhodnější. Když se takhle omezí publikování, zrušme zároveň omezení komentování pro začátečníky/nováčky.
Někde se ubere, jinde přidá.
Ideální server je o lidech, ne o možnostech. Každý člověk je sám o sobě možnost. Tak buďme slušní a možná se to povede.
PS: k hodnocení - asi mě klame mozek, ale neměla i číselná stupnice slovní ekvivalent, když se na ni najelo myší?
Klidně bych byl za obnovení téhle duální stupnice, pak by se mohlo stanovit, že nula je opravdu průměr. Ať nedochází k ještě většímu individualiování stupnice, než je nutné.
Určení slovních hodnot by také ukázalo schopnost "poetovské" komunity spolupracovat a spoluutvářet ideální literární web! Nebo ne?
to je otázka vhodná na vzkaz, tohle téma nebylo založeno proto, abychom tady rozebíraly(i) dílčí věci, ale abychom se zamysleli.
mimoto, z čeho máš ty osobně strach jsi vypsala v příspěvcích podemnou a z kterých já cítím zklamání.
Ale já ti pořád nerozumím.
Já kromě Poety publikuju i na jiných serverech a nic divného na tom nevidím. Na Písmáku například jsem byla dřív než na Poetovi, a ještě předtím na Literu. To, že jsem se byla podívat někde jinde, abych zjistila, jak to tam funguje, znamená jedině to, že se zamýšlím.
A ano, Strangerův nápad mi připadá zajímavý. Alespoň by se zjistilo, na kolik nás jako čtenáře ovlivňuje jméno autora.
no víš Hesiono, já zrovna nepatřím ke sběratelům bodů
takže tvá otázka na tohle je naprosto zbytečná.
To, že ty sama vnímáš kritiku, tzn. názory ke věcem zde uveřejněným, jako Vysokou školu, to je věc názoru, ale to, že ti přišel zajímavej nápad strangera na publikování inkognito, stejně jako to, že ses byla mrknout někde jinde....
Jak dlouho jsi tady na Poetovi?
podle mýho docela dlouho, patříš ke stálicím, takže víš, jak je to tady nastavený, a hned tak nějaká změna v tomhle nebude.
Očekávala jsem nějaký zamyšlení, ne to, co jsi napsala. Zklamalo mě to.
Tak jsem to napsala.
Lidi, komentovat (ve vašem slovníku; kritizovat) je výsada, privilegium, nikoli nutnost, povinnost...
Strangere, i pocit se dá popsat. Ne jenom napsat, nechalo to ve mě pozitivní dojem.
(vyjádření) Pozitivní dojem může být stejně scestný jako samotná známka.
Už mě kolikrát napadlo, jak by to vypadalo měsíc publikovat inkognito, možná bychom se divili, koho a jak jsme zkritizovali - pouze poznámka, ne návrh...
Může být, jen se mohou stát dvě věci: někteří přestanou komentovat, respektive hodnotit, a další se budou "bát" dát vyšší známku, protože ji nebudou schopni obhájit jinak, než právě třeba jen dobrým pocitem z ní...
Jen předjímám možnou realitu.
Stranger: zkoušet, testovat svoje hranice a možnosti. Nebo se jednoduše zeptat samotneho autora, co tím chtěl říci. Přiznat nechápavost v tomhle ohledu není špatné.
Přiznávám, je těžší komentovat díla lidí, které osobně neznáš, ale poznávat skrze komentáře je asi to nejlepší, co ti literární server může dát.
Osobně malý návrh - kdo je pro, že od 1. ledna nebudeme používat jeden měsíc (do 1. února) bodovou stupnici, aniž by dotyčný nevysvětlil proč dal, kolik dal.
Snad si většina z nás všimne, že existuje i mínusová řada nebo aspoň nula jako průměr.
(narážka Jenny na rozdílné vnímání průměru, kdy jsme šáhli po školském dobře = 3, místo poetovském dobře = 0, je fajň, určitě, nejspíš, jo!)
Právě už dlouho přemýšlím o tom, zda nejlepší tady vůbec komentovat či hodnotit, mám mnohdy pocit, že na můj koment (pravě díky tomu "pěkná, líbí")nejsou moc zvědavi, a v podstatě je jim takový názor ukradený.
Je lepší se navyjadřovat vůbec?
Pro mě je kritika "vysoká škola". Kvalitně a odborně to neumím, takže používám tu "impresionistickou", a stejně mám pocit, že se pořád opakuju, protože nevidím víc, než rytmus, melodii a gramatiku.
Navíc si dobře pamatuju, jaký jsem měla pocit, když se do mě na Písmáku pustili odborníci - nějakou dobu jsem nepsala vůbec. Takže i jako kritik mám obavu, že budu příliš necitlivá a autor psát přestane. O opačných reakcích typu "mně se to tak líbí, to je záměr" se nezmiňuju.
Je pravda, že si raději přečtu díla svých oblíbenců, kde mi nehrozí rýmy jako "usadí-zasadí", a kde mi prostě a jednoduše báseň většinou dobře zní a ladí mému uchu. Že je jich tu omezený počet, za to nemůžu.
Mám i několik přátel, u nichž vím, že jejich poezie je vysoko hodnocená, ale já jí nerozumím, jejich styl mě míjí, a proto nehodnotím. Je to špatně?
Problém je možná trochu i v tom, že hodnotí každý jiným způsobem.
Těch, co jsou schopni věc okomentovat po stránce odborné, je tu hodně málo, a ostatní hodnotí opravdu jen podle líbí - nelíbí, případně přidají koment k obsahu, či běžným technickým chybám, které sami vidí. Takový koment pak samozřejmě může u odborně zdatnějších vyvolat dojem laciného tlachání.
Ale i oni mají jistě právo hodnotit tímto způsobem, jak jinak by měli reagovat, když ten pocit z věci skutečně mají?
Podezírání kritika-laika z toho, že hodnotí kladně proti svému cítění jen proto, že mně-literárně vzdělanému se věc nelíbí, je přinejmenším zvláštní...
Tím ovšem nechci říct, že jakési má dáti - dal tu existuje.
no, takže se jedná o psaní kritik v poslední době, oukej?
Nebo kritik, psaní komentářů.
JO, souhlas se Satanrielem
dvě třetiny věcí jsou sračky, kterými se zviditelňuje...všechno možný.
Ano, nelíbí se mi to. A nemám problém to dát najevo a opravdu tajně doufám, že to těm, kterých se to týká dojde.
Protože tohle místo beru jako prostor, kde se publikují a zároveň čtou díla různých lidí, ne jako místo, kde se sdružují lidé za účelem shromažďování komentářů od věci.
Co se týká bodové stupnice tady používané, beru to jako něco, co mi sice ne úplně vyhovuje, ale oukej. Nicméně pro mě je ta stupnice od nuly do pětky, kdy pětka je nejvíc a nula je nic. A pár nul už jsem dala.
Jestliže ale je nula vlastně průměr, čili podle mýho hodnocení trojka...pak je to mý hodnocení špatný.
Možná by nebylo vůbec od věci hodnocení pozměnit, ať už barevnou škálou, nebo menší hodnotící stupnicí, nebo jen slovním ano/ne
Ale to souvisí i s tím, co psal Mon-gi
nemá tolik času, na všechny změny, které by chtěl, nebo které by bylo dobré udělat. Takže by bylo vážně fajn, kdybychom my všichni tady, co jsme aktivní, byli schopni používat to, co je, a co je funkční tak jak to bylo od zakladatele nastaveno.
Díky Mon-gi(mu) máme prostor, kam můžeme chodit publikovat a číst
buďme tedy rádi a važme si toho.
(zase jsem nasraný, protože tohle téma je věčná písnička! Sám si pamatuji 5x stejnou debatu a nakonec to skončilo jak? Všichni si směle políbili zadky a šli na pivo).
si všimněte i jak je tohle vlákno pojmenováno "Ideální LITERÁRNÍ WEB?"
PS: David je člověk, Bible lže, Goliáš nejde zabít.
Dobře, problém číslo jedna?
Hádka mezi třemi(teď více) lidmi a tajný se směje.
Debata o serveru mezi 6ti očima, velmi silné hnutí. Takové debaty by se měli (aspoň podle mě) lehce zveřejnit, medializovat (když použiji to hnusné slovo).
Věta, která se mi líbila, že vesměs všichni jsme už ty "sračky" ... takříkajíc vzali za své. Neumíme používat kritiku, nevíme ani, jak se vlastně používá ani k čemu je (byla).
80% komentářů není k dílu, není k poezii, není ani k ničemu. Prostě plácání po zádech (tzv. leštič hlav; sláva vám!).
Osobně jsem začal psát, abych věděl, co dělám špatně. Ne, že mi někdo řekne, to máš dobrý, děkuji, úplně jsi mi změnil život atd. Na to osobně seru, publikování je věc čisté ješitnosti, egoismu, sebestřednosti a všech těhle věcí. Je to vztah. Text prostě křičí, tady jsem, všimni si!
Kritiku zde jsem dostal jen párkrát (za kterou jsem hrdý), jinak mám většinou chuť báseň smazat, protože její publikování mi nic kromě bodů nedalo.
Kritik má právě říct, že řveme na špatném hrobě, se zpačnými notami u písničky. Tady je to rodina. Ideální rodina...nic víc. U ní to začíná i končí.
Mazání autorů? Jsem pro! Sám tady mám asi tři účty, dva neaktivní (zapoměl jsem hesla), dávno měli chcípnout. Strach ze smazání osobních dat? Jak asi myslíš, že funguje vámi všemi opětovaný FB? Od tama se nikdy nesmažeš, jen deaktivuješ. Nikdy nezmizneš z registru...příjemné.
Hledání ideálního serveru by se mělo obejít bez jmen (neexistuje žádný Poeta, Litera, Písmák, blogy atd.) všechno pak zavání patriotismem nebo čistě mesiášským komplexem. Hledáse se web, nedělá se, nijak se netvoří. Všechno je to otázka slov a vět. Myšlenek a nápadů. Realizace značně ubírá na kráse a praktičnosti. Proto se musí v hlavcáh nastavit na vyšší laťku, ať ve finále nezbydou holé zadky.
Funkce admina, velkého bratka, chytrého oka, říkejte tomu jak chcete, ale kdo by z vás to doopravdy dělal? Stačilo by pár nadávek, že něco nefunguje, že tamto nebo onoto a vysere se vám na to i důchodce. Je to blbost. Technická podpora se tomu říká, co hledáte. Každý z vás je admit, někdo horší, někdo lepší. Technická podpora je jen jedna.
______________________________________
Zrušit hodnocení (stupnici), raději třeba barevnou škálu, která by ukazovala zabarvení nálady pisatele (komentátora), černá -> nelíbí | červená -> super; jde mi o smysl, ne barvy jako takové.čísla jsou naprd. Moc chladné, moc jednotvárné a nuly opravdu nikdo (už) nedává.
Pár recesistických pokusů několika jedinců zde, vždy selhaly po pár dnech/týdnech a vrátilo se na stupnicic nic/+5. Fakt je takový problém třeba v komentáři napsat "dal bych ti 7 z 10"? Na co čísla, když nechápete jejich hodnotu?
Inka ví, proč ty stojaté vody, smrdí močálem a bažinou. Položila jednoduchou otázku a co se z ní stalo? to dítě, které se nechtělo ani držet ruky své matky.
Neřešte co by se mělo zakázat a jak zakázat, to zakažte. Vrátit se to dá vždycky.
Mon-gi, já myslím, že to se tebe až tak netýká, jestli jsem to správně pochopila. Spíš úrovně Poety jako místa, kde by se mělo hodnotit objektivně a nestranně. Některým se zdá, že si jen v rámci úzkého kruhu osob vzájemně plácáme pětkama po ramenou
Přátelé, děkuji vám za diskusi. Vidím, že jsou zde i osobní apely na mou osobu, takže mi dovolte se vyjádřit. Upřímně mne velmi mrzí, že nemám na Poetu více času. Každý den sem alespoň nahlédnu, ale bohužel na více nemám v současnosti čas. Poeta je pro mě koníček, nezisková činnost, proto je bohužel až pod některými jinými prioritami. Mám práci na plný úvazek, do toho prezenčně studuji PhD., připravuji společně s Tomášem Zdechovským novou verzi Tiskovky.info, s jedním kamarádem jsme začali pracovat na knize, plánuji červnovou svatbu a občas bych si i rád odpočinul Věřím, že kvůli tomu na Poetu nezanevřete. Vše, co jsem slíbil, splním. Jen to bohužel bude trvat déle, než jsem původně plánoval. To ale nic nemění na tom, že mi na vás velmi záleží.
No takhle Inko, ideální není. Ideálním ho dělají uživatelé, asi tak no, můj skromný názor
jen mě mrzí, že to tady, alespoň tak to cítím já, poslední dobou plyne na nějaké podivné vlnce a mrzí mě to, zvláště, když přihlédnu k poměrně nelehkýmu startu, tedy mému aneb...vždyť ty sama víš, nejlíp.
Je to o lidech, každej web, ne jen ten literární, tak jako v životě, žejo, no, takže...
Nečetla jsem tu diskusi celou, ale... Od doby kdy jsem na Poetu přišla se toho podle mě hodně změnilo. K horšímu. Pokud se neomezí počet publikovaných děl za den na jednoho autora, přestane mě asi bavit číst jakékoli nové autory, což mě mrzí kvůli těm dobrým. Současná míra sraček je prostě neúnosná.
O tom, jestli umíme či ne, zrovna - viz níže - nešlo, jde mi o Tvůj postoj, právě o to Tvé "vy", nebo jsi opravdu už jen "externí" návštěvník, který se "jim" snaží poradit? Proč už ne "my"?
Neříkám, že něco neumíte. Možná všechno nevidíte.Možná něco nevidím já.To je možné.
Ano, jsem odkojena tímto webem. Prvně jsem Poetu našla krátce potom co vzniknul.Je to už parta let.To ještě modemy k připojení dělaly zvuky.
Párkrát jsem se smázla, a teď sem chodím jen nakukovat.
A co to mění?
In máš pravdu, že pod díly se občas objevují obsáhlé komenty na témata patřící spíše do chatu, ale slova jako "vedete to, neumíte to, přemýšlejte" - já myslel, žes, jak jsi napsala, právě tady odkojena, a stále tedy ještě součástí zdejší společnosti...
In máš pravdu, že pod díly se občas objevují obsáhlé komenty na témata patřící spíše do chatu, ale slova jako "vedete to, neumíte to, přemýšlejte" - já myslel, žes, jak jsi napsala, právě tady odkojena, a stále tedy ještě součástí zdejší společnosti...
no to je podle mého názoru jen částečně dobré řešení, protože jak chceš ošetřit to, že např. po dvě léta aktivní člověk se ti tu na půl roku odmlčí z důvodů závažných či něco takové... byla by možnost znovu registrace ošetřena zachováním původního profilu i se všemi jeho součástmi?
Kritika je přirozený pud člověka... to souhlasím, že člověk ví i bez ochutnání, že je sůl slaná...
to že ji zastiňuje snaha pochlebovat, pak je na autorovi kritizovaného díla, aby rozeznal zrno od plev...
kritik může být autorem, ale jde o to, že jsou to dvě na sobě nezávislé záležitosti
sice ano, já osobně často reflektuji vjem z nějaké díla na svou vlastní tvorbu a "styl", jakým píšu...
ale i tím se snažím ukázat, jak může čtenář vnímat dílo druhého a i tím mohu zkritizovat, přesto si myslím neprotiřečím, když řeknu, že kritika jest samostatnou kolonkou... už jen proto, že je to něco, co se člověk nemusí s časem učit, je to vrozené...
píšeš: ideální web je tedy podle tebe ten, kde jsou všichni, nebo aspoň většina autorů aktivní?
to mi přijde utopické...
Nemusí být, pokud by se připustila pravidelná inventura. Půl roku se neukážeš, dostaneš výzvu, potom výmaz. Mrtví uživatelé- k čemu?Nicméně mořnost opětovné registrace apod. Je mnoho možností, než ta co nechá ladem.
Prostě jestli se chce nějaký autor na Poetovi rozvíjet, těžko ho tady někdo udrží právě proto, co zde vidno.Pokud se teda nazaláskuje. Poeta mě odkojil, sákryš.
Dovětek:
Ukaž co umíš kritiku, to je hloupá úvaha i návrh.Že neumím vařit neznamená, že si na jídle neumím pochutnat, tudíž rozpoznat co mi libo, či není.
Obecnou kvalitu textu na webu zaručuje výhradně čtenář.Jeho komentář, který vypovídá o jeho pravdě.Pokud vypovídá. Pokud to není poplácání po zádech, anebo rozhovor na docela nesouvisející téma pod komentem. Kvalita literárního formátu je tady nejspíš utopie.S placenou speciální podporou asi nelze počítat.
I proto je hodnocení na dvě věci.Neumíte ho používat.Neumíte říct co si doopravdy myslíte. Většina z Vás ne.Ale proč?
Je hloupý ten, co myslí, že kritik je i autorem. Kritik je výhradně autorem své kritiky.
ano, jde o to dosáhnout komunikaci mezi sebou..., napsala jsi to velmi dobře v posledním příspěvku, ovšem to záleží právě na přítomnosti a možnostech lidí...
literární web je ve své podstatě, technicky vzato, neměnný, nemluvě o novinkách apod., proměnlivý je pouze v různorodosti uživatele... v tomto shledávám styčný bod u čtenářů knih...
obsah ano, ale aby byla prodejná, musí se právě ten obsah dostat na povrch... tedy obal...
dobře je to 2000 autorů, z toho 2/3 neaktivních, jak je chceš "zaktivizovat"...
a kniha snad, tedy autor nečeká na zpětnou vazbu? u litwebu právě nejde vždy o to, že tvůrce čeká na odezvu, pakliže je mu odezvou fungování v čase a prostoru, nic víc není třeba...
no teď už se v tom motáme, nebo motám? nevadí...
nicméně - ideální web je tedy podle tebe ten, kde jsou všichni, nebo aspoň většina autorů aktivní?
to mi přijde utopické...
a v podstatě, ano, neřešitelné, neovlivňuje to ovšem kvalita a ani samotnou kvalitu webu, záleží na lidech, když nefungují lidé, nelze se snažit o fungování něčeho, co je na lidech závislé... a co vlastně dnes není, že ano ?!
Literární web by neměl fungovat jako poslední štace pro neúspěšné pisálky či veršotepce.Ani jako psychologická poradna, jak tu neméně často vídám. I jinak mohou přece vznikat přátelství.Mnohdy kvalitnější.
Literární web je živý organismus. Tedy měl by být. Měl by sloužit, fungovat a nejen pouze a výhradně jako deníček.Měl by někam směrovat, rozvíjet se, potažmo i co se týká autorů a komentujících.
Proč tu jste? Proč se tu prezentujete? Za čím jste přišli? Co hledáte? Co očekáváte?
Kniha jako textovina není proměnlivá.Pouze tak jak ji čtenář vnímá s odstupem času.
Není možné porovnávat s webem.
Kromě toho dobrou knihu nedělá obal ale obsah.Tady je registrováno více než 2000 autorů. Kolik z nich je aktivních? To by taková kniha byla nejméně ze dvou třetin mrtvá. Navíc literární web je založen na zpětné vazbě, tedy komentáři apod.
tak samozřejmě, kniha má svou důstojnost, které si já osobně cením velmi vysoko, ale šlo mi o tu proměnlivost, tu jsem chtěla hlavně ukázat, tak jak je odlišný čtenář od čtenáře, tak je odlišný uživatel od uživatele webu a přeci jen, jde o literární server, ne? ,)
nezaškodí... ale to dle mého názoru leží na tvůrci a to hlavní je, aby prostě server fungoval po technické stránky, to co se tu řeší za drobnosti, jsou jen okoukanosti z dalších webů a úplně ničí původní pojetí poety...
Já neřekla nic o tom, že by mu nezáleželo na poetovi. Do tohoto jsem nezabředla a ani mě to nenapadlo... + chápu, že je to zaměstnaný člověk a nemá času nazbyt...
a pakliže chceš znát můj názor obecně, jak píšeš, tak stále platí, co jsem napsala předtím, weby jsou zřízeny a dál si žijí, jak žijí, první krůčky dělají se svými tvůrci, stejně jako dítě se drží rodičů za ruku, ale přijde situace, kdy už té pomocné ruky není třeba a je to jen něco jakoby navrch...
vedení - ano, v začátcích, ale je na tvůrci, aby poznal, kdy nastal čas se vzdálit a nechat plynout chod webu, jak běží...
to máš jako s knihou, je-li napsána, čtenáři si ji najdou, chápou po svém a jde si vlastní cestou... když se autor nesnaží vnutit vlastní pochopení viz Kundera, ale to je na jinou diskuzi ,)
To Hesí : Jak to myslím? Vymysleli jste kopu bezpředmětných kravin a najednou zase se tahají nové? To snad ne. Promiň, ale tak to prostě cítím. Tahat tady jakoby na Poetu nějakou špínu. Davida osobně neznám, ale taky má svůj život, nemůžete po něm chtít, aby tu byl vylepený od rána do večera.
Paullete, to ale neznamená, že Davidovi na Poetovi nezáleží.
Nicméně já se neptám na Poetu, ani na jiný literární server,ptám se obecně.A ptám se na to, zda vedení je důležité, či nikoli.
V podstatě souhlasím s Paulette. Co bych tu uvítala, je jednodušší psaní zpráv autorovi přímo od díla, kvůli korekturám například, a avizo komentáře k mému vlastnímu dílu, protože to se mi ztratilo.
Kdo je na amatérských literárních webech odborník na slovo vzatý?Kdo je skutečný kritik? Pár jich znám, však na 1000 autorů jeden jediný.
To ovšem neznamená, že kvůli tomu neřeknu co vidím.Protože jestli čtu, jsem především čtenář.A ten je nad všechny kritiky.
mně osobně struktura poety jako litwebu vyhovuje...
písmák je plný arogantních svrchu zhlížejících pisálků, kteří se za takové "adminy" bez funkce považují...
co se týče dalších serverů jako saspi, epika, liter a kdo ví, jaký ještě... když už tam něco publikuju, tak jen proto, že mám chuť se pohádat, to se mi podaří skoro vždy, hlavně na písmákovi...
pokud jde o poetu, tak mám jedinou výhradu a to je neomezený počet publikovaných za den od jednoho autora... ale to už jsem řešila jinde...
k otázce adminství či vedení webu... myslím, že poeta byl zřízen snad jedním člověkem, ale v podstatě je to už odrostlé dítě, které žije svým vlastním životem...
Mně by vyhovovaly alespoň tři stupně. Obvykle se mi totiž strašně špatně hodnotí slovně. Nejsem žádnej odborník, abych dokázala báseň rozpitvat na metrické stopy. Často nedokážu říct, co se mi líbí nebo nelíbí.
Nevím, co víc bych si měla přát. Zvlášť teď, když nemám ani pořádně čas na psaní.
Já je třeba nehodnotím, pokud je to hrůza. Ještě pak budu číst, Proč jsi mi to tak ohodnotil. A nebo - To dílo je pro mě moc osobní, víš? A je fakt krásné, já se snažím o něco nového.
Toho mám taky plné zoubky. Takového čtení.
Ale to je běh na hodně dlouhou trať, protože se tady vymyslelo spoustu chujovin, aby to bylo lepší. O tom silně pochybuju. Nepíšu, že je poeta špatný, já ho mám rád. Ale většina věcí jsou kraviny nebo se chtějí řešit špatně, no.
Aby to celou dobu kontroloval nějaký admin, to taky.
No, nejvíce mi tu vadí značné publikování některých autorů, jinak zrovna teď mám takové prázdno, abych něco dalšího napsal. To mi prostě vadí šíleně moc.
Inko, myslel jsem to tak, že to asi těžko najdeš. Admini by měli být na Epice (bývali tam vždycky, ale nevím jak momentálně, když je to už placený server) možná Liter, Saspi.
Ve smyslu vedení.Někoho, kdo by dohlížel, řešil problémy literárního servru a byl prakticky pořád v dění. Jednoduše vedení.Na literárních webech jsou to většinou admini.