Ahoj,
z celé básně mám takový smíšený pocit. Není to špatné, ale připadá mi to takové nedotažené. Téma mi připadá jasné a je básní pěkně uvedeno. Teď už jde jenom o formu.
Více proměnlivá - tohle spojení mi připomíná něco jako "more good", preferoval bych proměnlivější, ale asi jsi měl své důvody proč sis vybral tuto formu.
kdy zaspali jsme dobu - podle mého slovosled tohoto řádku zpomaluje rytmus a znesnadňuje čtení. Přirozenější mi přijde obyčejné : kdy jsme zaspali dobu, při čtení nahlas mi to přijde přirozenější, lépe plyne.
možná byla šťastná
úsměv jí ztěžknul
pod tíhou ostrosti
Tyhle pasáže básně mě mrzí, připadají mi jako takové výplňovky. Taková omáčka, která by se dala vmáčknout všude. Ono to pokaždé zní stejně. Neříkám, že nejhůř, ale je to strašně obyčejné a tuctové. Spojení ztěžknul pod tíhou je samo o sobě dost těžkopádné, to uznáš.
co chceš dělat
když se koupeš v krvi
Takové shrnutí té části, dal bych ho možná i zvlášť - zajímavostí je, že tady už máš slovosled klasický.
V další části básně je přesycení "velkých Téček", příliš mnoho Tě, Ti, Tebe. Je to rušivý element. Báseň Těžkne pod Tíhou. Velké písmeno má vyjadřovat vzácnost a respekt k druhé osobě, jenže všeho moc škodí.
Motiv, kdy po tykání začneme zobecňovat, bych dal zase zvlášť.
Shrnutí je podle mě zatěžkáno spoustou zbytečných slov. Někdo ti tu vyčítal málo slov na řádek, to mi osobně tak nepřekáží jako zbytečné zhutňování nepodstatnými detaily, malá obrazotvornost.
Možná příliš kritiky, vzhledem k tomu, že se mi báseň jako celek docela líbí. Vyjadřuje pocit a přenáší ho na čtenáře i přes své nedostatky poměrně dobře. Nikam neodbíhá a tváří se sebevědomě. Je v ní vidět jistá vypsanost autora, přesto by mohla být zpracována kreativnějším a dietnějším způsobem.
Svíce | Zbytečná | Mlčení v čase | Milostná | Upadá