Původně jsem tomu chtěl dát název vídeňský valčík...pro vznešenost tohoto tance, který má obrovské kouzlo, ale valčík se dá tančit všude na světě, je-li s kým. Zkuste se tedy ponořit do básně na tři doby :-)
Doufám, že se na mě nebudeš zlobit, Tome, když napíšu, že mně připadal valčík vždy příliš strohý, příliš rychlý pro vyjádření čehokoliv podstatnějšího a trvalejšího... Obzvlášť, má-li to být zachyceno v básni. Ta Tvoje je rozhodně velmi příjemná a vkusná, ale já mám o něco raději ten táhlejší walz, a to i v poezii... Přesto jsi dokázal velmi dobře zachytit, vystihnout atmosféru...
Já moc děkuji za všechny komentáře, které jste mi zde napsali. Dělá mi radost, jak o tom přemýšlíte, všímáte si drobností, které jsou tu ukryty a vracíte se k básni zase zpátky. To je asi nejkrásnější pocit, který může autor z básně mít.
Inka tu opět napsala rozbor, který rezonuje s mým vnímáním reality...special thx
Tuhle básen je třeba v vnímat na několika úrovních. Přirovnala bych to k lidskému zraku, jež využívá oko pro jeden obraz, který se mu naskýtá přímo v zorném poli a zároven je schopen zaznamenávat obraz další periferním viděním.
Periferní vidění - raz dva tři (nemohla jsem se ubránit právě světoznámému Vídenskému valčíku)
Obraz v zorném poli - ostatní slova (jež svou krásou zachycují jisté okamžiky našich duší a je třeba je vidět v samostatné linii).
Snad je můj vjem mým vysvětlením trochu pochopitelný.
Je to rozhodně velice zvláštní básen a udělala na mne jako celek neuvěřitelný dojem. Díky Tome, připravil jsi mi skvělý zážitek!
Jde prostě o to, že
Chvilka milostné poezie | Patníky | Svůdné tvary Markéty | Tanga | Třešňové polibky