na začátku ty zdrobněliny nepůsobí snad ani mile
vyjma toho - balzakův román nebo taky kriticko-realistický román - se vyznačuje pravdivostí a věrností všech popisovaných postav, rozsáhlostí
ale šuplíčky? on ty postavy neškatulkoval
nevím no, přijde mi to, že je to mimo zadání, tudíž nula
přičemž škoda, protože Balzac rozhodně k velikánům 19.století patří
jak už jsem tady jednou psala, 0 podle mně není hodnocení, ale výsměch, dejmetomu jakékoli snaze.. Když něco nevíš, tak se zeptej, tak by se to měli učit už malé děti.
Jelikož jeho postavy vystupují ve vícerých dílech.. procházejí z knížky do knížky, a když jsme se o Balzacovi učili.. netuším, co se učí Češi, tak se v knížce psalo, že má jednotlivé postavy, jakoby v šuplíčcích. Nemíním už dál vysvětlovat, mysli si, co chceš.
řekla bych, že každej románovej spisovatel, má svoje postavy v jednotlivých šuplících už jen proto, že by bylo vážně podivné, kdyby se jeho postavy měnily, hlavně pro čtenáře matoucí
Měla by ses lehce uvolnit, a nebrat hodnocení tak dramaticky a nevztahovat si jej k sobě, jako osobě.
Třeba příští zadání pochopíš líp a výsledek bude znát.
Pokud první odstaveček vnímáš tak, jak ho píšeš, tak nerozumím, proč se divíš mému vysvětlení. Pokud je člověk zmaten, má se ptát. Jinak nepochopí nic, čemu nerozumí.. možná Ty sama, neporozumíš. I Ty do svých prací dáváš sebe.. pokud si myslíš opak.. ach.. .
Co se týče druhého, jo.. možná to beru osobně, protože se to týká mně. Netuším, jestli jsi to tak někdy vnímala Ty, ale nebudu psát kraviny jen pro pobavení kolemjdoucích.. pokud člověk nechce vnímat a přemýšlet, je to jeho věc! Nejhorší je však, že.. hlavně česká společnost, nebo spíš vši, se neumí ptát.
El, bylo zadání soutěže a od něj se odvíjí další
a zadáním soutěže nebylo vyjádření, nebo zachycení díla od Balzaca, či jiných románových spisovatelů
to je to, o co tady běží jsi mimo zadání. proto se těším, že v nějaké příští budeš více k zadání a tím pádem i líp či nejlíp hodnotitelná
a jinak, Česko, Slovensko a dokonce ani vši bych sem netahala, je to mimo rámec sdělovaného
Jde o pojetí zadání, kterým byl vynález, či co.. no a já hodnotila Balzaca jako tvůrce románů, který přetavuj jednu postavu do jiného románu. Je mi totálně jedno, jak mně hodnotíš Ty, nebo kdokoli jiný, jenom ta 0 je prostě degradace jakéhokoli autora a autorovy myšlenky jako celku. Jsi si vědoma toho, že tak se může zničit talent?? Jenom tím, že kdokoli škodolibě hodnotí..
nula je jedním stupněm z hodnotící stupnice, tečka. pamatuješ si ještě určitě na celou stupnici, která zahrnovala i zápornou část. s jejím odinstalováním se následně nabízí otázka, proč vlastně nenechat jen jednu možnost, a sice pětku?
to jak to pojímáš je čistě tvůj přístup a stejně tak si o tom můžeš co chceš myslet.
vyjma toho, kdokoli kohokoli, ano takto to tady funguje snad už od začátku.
a jde především o text. mělo by jít.
ale protože lidi jsou různí a i různě různé věci chápou, je možné, že se tu najdou tací, kteří hodnotí člověka, a ne nabízený text. a ti potom celé hodnotící body chápou jinak.
nechala bych to být. ospravedlňovat se za vybraný bodový stupeň? to ne.
u soutěžních věcí je důležitým prvkem trefit to zadání samotný.
až pak jsou další atributy, tedy pro mě.
kromě toho, proč jsi třeba ty konkrétně nekomentovala ostatní soutěžící? to je právě dalším přínosem soutěží. škoda El, škoda. ale je to tvoje volba
Na škodolibé hodnocení si počkám...i na vysvětlení.
Nějak nechápu, proč a nač se vztekáš?
Soutěž nějak tak má v sobě obsaženou i nutnost hodnotit a jestli Mongi nabízí možnost dát určité číslo, proč jej tedy nedat?
A jestli člověk opravdu bere hodnocení na poetovi jako nějaké směrodatné a plnohodnotné do života ... nemám slov. Hodnotilo se dílo, ne člověk.
Byla to soutěž. Mrtí Tě, že´s nevyhrála?
Nula není ničí degradace...čertajeho.
ad. Je, ad. Es - na tu nulu v hodnocení se zeptejte Mongiho, já to udělala.
ad. Je - jo, slovní hodnocení by možná bylo nejlepší . K nule jsem svůj názor napsala a nezměním ho. Vážíš si člověka?? Važ si i jeho slov.. to si aspoň myslím já. Co se týče hodnocení, tak já stále myslím na díla.. Ty na lidi? Hmm, k zamyšlení.
Nebudu se tady však dohadovat o kravinách, tečka. Možná však, z jistěho uhlu pohledu, aspoň co jsem slyšela, začínám trošku chápat Medvěda.
ad. Es - chech, kdyby m iměla brát vítr z plachet taková malichernost, jako je výhra v básnické soutěži, byla bych na tom už fakt špatně! Chvála Bohu, že tomu tak není..
Chvála Bohu a tím bych tohle podivné představení uzavřela.
i když přece jen, poznámka pod čarou, která není - El, čti pozorně, zvláště když chceš reagovat na něco, co nebylo napsáno tím se Medvědovi blížíš, dělat závěry na základě domněnek není příliš vhodné.
Momentálně mi je celkem šumák, že Jana není Tvoje jméno.
Píšeš, že spíš ´sereš´ lidi, protože se až moc ptáš.. to já asi taky.. nicméně, ani když jsi psala včera nebo předtím.. nikdy ses neptala, jen konstatovala. Proto si ujasni pojmy a dojmy.
Nejsem zákeřná.. i když to teď píšu sem, ale prostě už mě nebaví a bere mi potřebnou energii zabývat se takovýmito krávovinami.
Půl básně mi přijde nadbytečné, tedy její hlavička. -dle jednoho-
tady je teprve první krok, jestli dobrým směrem (?), nedáš čtenáři moc řádků na rozhodnutí.
Básnička (budeme tomu tak říkat) mi přijde dětská (neplést se slovem dětinská!), zasněná, ztracená. Hlavně právě ta zbytečná hlavička.
Zadání básně, vynález, produkt, nikoli pouze zmíňka o "nějaké" osobě a to ještě v mlze, když prší. Určitě je to básník, stojí v dešti. Cítíš ten klam?
Vcelku to působí jako nutné dílo, aby aspoň trochu vlk pojedl. V závěru slovem myšlenka neuchopíš dílo, aby samo chodilo. Spíše působí matoucím dojmem. Osobně, nepoznal bych v tomto díle Balzaca, vlastně nikoho. Moře slov, z pouťového obrázku.
Tento komentář neber zle.
Prostě řetěz slov. Jestli se pletu, rád budu opraven.
S přáním přenádherného dne, v černé kávě,
přeje Sat.
ad 1., (Sat) jo, je to možná jen proto, aby něco bylo.. ale viz níže
ad 2., (Paulette) Balzac vytvořil nový román, ve kterém se postavy prolínají v jednotlivých dílech
ad 3., (Sat) nevadí mi, že jej nevyčteš
ad 4., Honoré de Balzac [onoré d balzak] (20. května 1799, Tours – 18. srpna 1850, Paříž) - 19. století
Pokud vadí, že nevynalezl žárovku, tak to prostě nečtěte! Hodnocení nula, není hodnocení, ale výsměch člověku!!
El, ode mě to bylo míněno jako reakce na Satovo - objev, produkt = zadání, jakožto upřesnění...
Balzaca považuji za myslitele, tak se nečerti, já tě tu obhajuji.
Já to své známkování asi vyhodím veřejně, nebaví mě to pořád vysvětlovat.
Nule je nic. Není to výsměch, ani potlesk. Prostě nic. A potom, nehodnotím člověka, ale text.
ad 1) mlčím
ad 2) snad každý ví, co dokázal (pro mě osobně je to lit. velikán)
ad 3) ani by nemělo
ad 4) když cituješ, dej aspoň zdroj ... (viz wiki)
Paulette:
Jo, já to beru, jen mi přišlo vcelku trochu málo zakomponovat vynálezce do názvu a pak ticho po pěšině. Báseň je aplikovatelná téměř na cokoliv, díky svého podání. O to mi šlo. Já nechci číst nadpisy, chci na to přijít jako na hádanku, jaký člověk/vynález je tam ukryt.
Celé to na mě působí jako z dutých slov, které rezonují, jen když se do nich kopne.
nikdo nikoho nenahněval, aspoň mě ne.
- já to chápu, osobně ale vím, že nejsem zatím natolik znalá a sečtělá, abych to bez názvu rozluštila, i u takových osobností, jakou je Balzac.
- rozumím ti - báseň popisuje spíše spisovatele obecně, než onoho konkrétního. to beru.
- jen jsem chtěla upřesnit, aby se neodkazovalo na chybné pochopení zadání, viz.
cit. "Zadání básně, vynález, produkt, nikoli pouze zmíňka o "nějaké" osobě "
proto ta narážka na myslitele - jedna věc je nenajít zadání v básni pro jeho obsah, druhá věc odepřít básni "zapadnutí do zadání".
Uprostred dúhy | Časomíra | Režie | Horúci závan vetra | Bolestivé počasí