Poeta - moderní literární server


Iva a kuře II. díl - Iva a kuře

Autor: Frida Hvězdička Hvězdička, 11. 3. 2021, Ostatní

tvorba pro děti s ilustracemi paní Křížové

Zavírejte dobře vrátka:


kocour číhá na kuřátka!


 


 


Iva si na dvorku malovala klacíkem do hromady písku. Od domku, kde žily slepice, se už nějakou dobu ozývalo vystrašené pípání, skoro jako volání o pomoc. Vydala se tam, aby zjistila, co se děje.

Sousedovic kocour Tlusťoch číhal u ohrady. Jedno z nových kuřátek se totiž tak dlouho natahovalo po rozkvetlé pampelišce za plotem, až uvízlo mezi plaňkami. Nemohlo zpátky, ale ani ven. A to se právě líbilo kocourovi. Už už po kuřeti natahoval tlapku s velkými drápy.

„Ty jeden, ty, ty, ty, kšá!“ zahrozila kocourovi hůlkou. Stáhnul ocas, mňouknul a utekl.

Opatrně vytáhla kuře z pasti. Do dlaní se jí schoulila hromádka rychle oddechujících zlatých pírek.

Babička už stála ve dveřích.

„Neboj se o to kuře, Ivuško, už je dobře. Tlusťoch mu neublížil.“

Ivuška popadla z písku formu na bábovičku a nalila čistou vodu.

„Napij se, na,“ pobízela kuřátko. Vzala si svou plastovou lahev s čajem - předvede kuřeti, jak na to!

Chvilku ťapalo kolem, pak ponořilo zobáček do bábovičky a ochutnalo. Zaklonilo krk a Iva viděla, jak mu voda sklouzla krčkem.

Sedla si na bobek a prstem mu pohladila pírka. Kuře mělo oči jako korálky a důvěřivě si prohlíželo vše kolem sebe.

Je tak čisté a lesklé! Jestlipak se slepičky taky koupou ve vaně?

Iva kuře opatrně zvedla a přitiskla ke své zrůžovělé tváři, až poplašeně vypísklo.

„Budeš si se mnou hrát?“ Zdálo se, že kuře si nabídku dobře promýšlí, když naklánělo hlavu ze strany na stranu.

Vrátila se na písek a kuře poskakovalo kolem. Těch broučků, much, motýlů všude!

Kuřeti až přecházel zrak, ale samo si ještě nedovedlo něco chytit. Skočilo na oranžové nákladní autíčko a rozhlíželo se, kde najít něco k snědku.

Babička přinesla talířek se strouhankou. A že mu chutnala!

„Můžeš dát kuřeti jméno, Ivuško, abys věděla, jak na ně zavolat.“

Nakrčila čelo. Poprvé si ho všimla tam u plotu, když se natahovalo po pampelišce. Už ví, jak mu budou říkat!

„Pam, pam, Pampeliška!“

Od toho dne se z Ivy a Pampelišky stali kamarádi.

A kde byla holčička, bylo i kuře.