Poeta - moderní literární server


Zahradní párty

Autor: Frida Hvězdička Hvězdička, 7. 8. 2018, Povídky





Seděla v proutěném křesle, stejně jako několik hostů zahradní párty, jako každý rok v tuto dobu. Psávala na neformální pozvánky, že se jedná o rozloučení s létem. Každý i tak věděl, že slaví narozeniny. Letošní byly kulaté.


 


Oheň pozvolna dohoříval. Psíci, nasyceni zbytky z grilování, začali štěkat.  Syn Olin přivedl Irmě návštěvu, kterou nečekala.


 


„ Zbyněk se doslechnul, že máš narozeniny, a trval na tom, že ti zahraje na violoncello. Rád jsem souhlasil.“ Irma byla vděčna za přítmí, cítila, jak rudne.


 


Za chvilku se mladík v letním klobouku usadil v altánku a všichni utichli. Štíhlé ruce položily partituru na stojan. Potom začal hrát, ten, kterého již před deseti roky obdivovala.


 


Pracoval ono léto na jejich farmě jako brigádník a Irma se v něm zhlídla. Souzněli spolu. Sedávali večer se sklenkou pod ořechem a vyprávěli. Bylo tak snadné zamilovat se do nesmělého, ale charismatického mládence! Hodně se tehdy smávala, nejvíc sobě - byla jistě směšná.


 


 Poslední večer jeho hnědé oči ztemněly, vzal ji za ruku:


 


 „Chtěl bych vám, paní Irmo, něco říct…“


 


Položila ukazovák na mládencovy rty: „Pst…“  Hřbetem dlaně pohladila jeho tvář. Odešla.


 


Dnes slaví padesátku.  Zbyňkovi je třicet.


 


Chladný vzduch zarezonoval posledním tónem… léto pomalu končí.