obsahově paráda, jen jednotlivě mi to přijde zle rozkouskované, nedržíš žádnou formu... a to začínání spojkou /a/ na začátku řádku hned třikrát.. proč?
já si na rozdíl od Sata nemyslím, ze jde o tři básně, ale o jednu báseň o třech částech, já osobně bych ty spojky nejraději vypustila všechny, jednu třeba nechat, to ještě jde, třeba u toho člověka, tam to celkem pasuje, ale ty další jsou zbytečné...
Ahoj, tak jsi se dočkala. Tohle je lepší, než "Světlík." Prostě wááááu. Všechna čest, smekám před Tebou a těším se na další pecku. Jen bych nezačínal verše spojkou, všiml jsem si, že to ve svých věcech tak máš, bez toho bych se rád obešel.
Ještě jednou ale děkuji.
Kde by měly být? Nejlépe vůbec, ale to je na Tobě. Jen když verš začíná na písmeno "a" a je to několikrát v básni, dobře se to nečte. Aspoň podle mě. Jen taková rada, no.
já tam ta áčka (a spojky) vnímám jako můstky plynulosti a podle mě tam patří. žel bohu nelze upravit/nebo nevím jak/ grafiku zobrazení díla...věř mi, dělá to dost.
Nechci nijak zpochybňovat tvůj zrak, ale použila spojku "a" 3x ve třech různých básních. To zase takové zlo není.
Ty třeba hodně začínáš řádek zvratnými zájmeny, není to taky "špatně"?
S.
promiň Sate, ale je-li člověk schopen uznat chybu, je vůl? To si osobně nemyslím. A že přijme kritiku druhého? co je na tom zlého? Když autora upozorníš, co dělá špatně, to je snad jedním z předních poslání těchto serverů, ne? Stát si za vlastním názorem, když autor sám vidí, že se unáhlil, mi přijde teda stupidnější.
A co je špatného na básni, když mi verš někdy začne "se?" Hmmm? Když čtu 3x. v básni na začátku verše "a" a zase "a?" To mi prosím Tě vysvětli a na oči mi prosím nesahej, děkuji.
upravoval bych to trochu, můj pocit (ten se může ze dne na den změnit, ale ty nic neměň):
I.
mozoly ve zdech
styčné plochy z podvědomí domu
stržené klenby
zamrazí každou zimu z nich
a člověka?
posunutí o milimetr v plot
II.
(jen jazyk bych upravil. Při čtení nahlas mi ta fonetika trochu nedělá dobře na uši)
Jinak se mi líbí. Nechci říct, že je přímo "ladovská", ale trochu ducha vzpomínek si tam každý ... najde. Pěkně plastická na/pro vzpomínání.
III.
výborná. V tuhle hodinu a náladu mi sedí asi nejlíp. Není dokonalá, proto se jí (pro mě) stává. Opravdu zní lidsky, jako vyprávění babičky z vesnice. Smutně lidsky, že se to i mohlo stát.
______
Dám ti za tři. Jelikož je to dobře. A dobře; znamená dobře. Ke 4ce se to blíží, ale uniká ji to právě o ten půlící rám střechy. 5 jsou domy, které neexistují.
Tři tě asi moc teď nepotěší, o to více bude radosti, až ti udělím já (i jiní) číslo 4 a 5.
dík za čas, který jsi textu věnoval, i když si nejsem jistá, zda k tobě dolehly všechny významy. jen pro info ty domy skutečně existují, v jednom z nich jsem vyrostla a v tom druhém se loni v létě stala sebevražda. nechtěla jsem, aby ta tragédie z toho nějak trčela, nicméně mě mrzí, že se mi nepodařilo popsat ji uvěřitelněji.
Osobně si myslím, že nikdy ke mě nemůžou dolehnout všechny významy tvých básní. Já nejsem ty.
O tom, že je to nereálné, jsem nikde nemluvil. Jestli poukazuješ na pasáž se vzpomínkami. Každá vzpomínka musí mít realný základ.
To, že ty domy opravdu existují, jde poznat a cítit. Nejkrásnější sny se stávají s otevřenýma očima.
Popisovat tragédii, co nejrealistištěji nebo nejvěrohodněji. není vždy dobré řešení. Tajemno je krásná věc.
vysvětlení řádku: "5 jsou domy, které neexistují." - tohle je myšleno na velmi silnou báseň, která dokáže i přes spoustu let stále oslovovat jiné lidi, její náboj a sdělení zůstává čitelný i po uplynutí života samotného stavitele (básníka). Tyhle básně nejsou tak časté. Obyčejně bych to nazval "genius loci", místo, které má mystickou moc. Takové básně umí být.
Tvé domy jsou pevné, ale dokáží se ztratit v prachu a v prach, dříve než ty. Protože jsou čistě tvé. Už chápeš trošku? Vysvětlování mi dneska moc nejde -.-
Tonutí | Reyes magos | Inkubační | Luční květy | Známost