Poeta - moderní literární server


Vztah

Autor: DeNNI85, 28. 12. 2009, Blogy

téma, které u mě asi nepřestane býti aktuální..


13.Říjen 2008

Udalosti dnesniho dne, me zas privedly k premysleni o vztahu mezi muzem a zenou. Nevim co si od toho spousta lidi slibuje, ale zapomente na americke romanticke filmy. S takovou predstavou vztah zkonci stejne rychle jako zacal. Zacatky nekdy i predci filmy, ale nemuze to trvat vecne. Co zbyde potom? Nekdo to zabali a jde za dalsi filmovou romanci, ale dulezite je preci to, co zustane potom, nebo se pletu?

Dulezite je preci najit partnera, ktereho za cas dobre znate, jeho chyby i klady. Nekdo rika, jsme spolu uz ze zvyku, nekdy je to pravda, vse okolo skripe, az boli usi a tezko se jde ven, ale vzdycky to zevsedni. Neni se cemu divit s tema vsednima povinostma a potrebama. Porad to same, ne? Zaplatit ucty, nakoupit, uklidit apod. A co cekate od vztahu? Ze to bude jine? To preci nejde ne :] Chce to se podivat, jestli je Vas partner opravdu opora pro Vas, nekdo s kym si dokazete predstavit mit rodinu, pokud ano, pokud mu verite a vite, ze Vas nenecha v problemech, ale dokaze s Vama prozit i chvile stesti, tak co vice chtit?

Stejne se casem prezene nejaka ta ponorka, to asi taky bez toho nejde, kdyz jste spolu dlouho, je to moc individualni, nez aby se to dalo nejak shrnout, ale myslim si, ze lide by meli u spousty veci bejt radi, ze k nim partner s duverou prijde a povi o nejakem problemu, i kdyz vi, ze se nastvete, mozna nez se nastvat a hned zacit kricet, tak ocenit to, ze Vam o tom partner otevrene rekl. Spousta lidi hned vybuchne a co se stane az prijde dalsi trouble? Uz za Vama nikdo neprijde, dovite se to treba az se ty problemy nakupi a pak to mozna uz resit nepujde. Je jasny, ze kdyz za mnou prijde partnerka, ze mi nabourala auto, tak ji nepochvalim a asi se pekne nastvu - pokud to byla jeji vina - ale o tom tu nemluvim. Pak vznikaji mezery v komunikaci mezi parem a nekdy jsou tak velky, ze uz nejdou zacelit. Je to preci jen na nas jak si to udelame, nebo se pletu? Akorat si to musi uvedomit oba a ne, ze jeden vyuziva dobrosrdcenosti toho druheho, myslim, ze kdyz si to uvedomi oba, tak je to skoro idealni stav. Proste si rict, proc s tim druhym jsem a jestli to co se zrovna deje stoji za to, aby to nejak vice poskodilo nas vztah a nebo jestli je to mala vec, ktera nastve jen chvilkove a neni treba z ni delat velke divadlo a na neco si hrat.

Obcas vidim, jak si nekdo hraje na tvrdaka, jak mu je neco jedno apod. Vetsinou ta urazena strana samozrejme a ceka az se ten druhy div nepriplazi o milost - to je pekna kravina, ne? Jaky tvrdaci a tvrdacky, mam toho drheho rad a tudiz mi postaci, ze se omluvi, bez prehnanych projevu pokory.