Poeta - moderní literární server


Karis

Autor: Sparrow, 7. 1. 2007, Povídky

V jednom velkém a prastarém lese žijí ještě pradávná stvoření...

Existuje jeden velký a prastarý les, který je obklopen neviditelným štítem, který se skládá z neznámé látky, kterou nakonec objeví jeden ze stavitelů bomb.
Tato látka má tvar mřížky a ze styku s tou samou látku se buď roztáhne, nebo naopak zhroutí. Vliv má na to, z jaké strany bude působit neznámá látka…

Tento příběh se odehrává ještě za starých časů před více jak tisíci lety v jedné zemi.
Karis, jako mladý archeolog, vykopává, a to ještě se svým o něco mladším bratrem Rayem, pradávné kostry, které patřily jak dravým, tak i býložravým dinosaurům, kteří už dávno a dávno vyhynuli.
Jenže podle některých ještě ne.
Mladý šestnáctiletý Karis žije se svým bratrem v jednom malém městečku Hassin, ve kterém je starostou jeho přítel Hassi, který má krásnou šestnáctiletou dceru Natašu.
Jednoho dne však Karis nalezne kostru, která není stará více jak několik měsíců. Toho došlo k myšlence, co když ještě dinosauři žijí.
Karis tak jde za jedním pánem, který je už sice starý, ale také je to archeolog.
Od něho se Karis dozvěděl, že on také jednou objevil ještě čerstvou kost a k tomu čerstvé stopy v jednom prastarém lese daleko na jihu.
Takže oni žijí, řekl si Karis.
Ano, zřejmě ano, odpověděl ten starý pán.

Karis šel zpět do svého města, kde tu zprávu řekl také starostovi.
Ten však chtěl dinosaura vidět, a tak řekl, že uspořádá za pár dní tzv. lov na dinosaury.
Ten, kdo mi ho přinese, tak bude velice dobře odměněn, a to tím, že se stane novým starostou města.
To povzbudilo některé lovce, kteří se ve dnu lovení dinosaurů vypravují směrem do toho lesa, jak Karis říkal.
Karis šel samozřejmě také a s ním i jeho bratr Ray a dcera starosty.

Jeden starý lovec a zloděj si najal vlastní lovce a také jednoho dobrého vynálezce bomb.
Ten měl pro neznámého lovce jednu zvláštní a silnou bombu.
Vyrobil ji prý z jedné nově objevené látky, která se snad nikde jinde na zemi nevyskytuje.
Má však velký účinek, když to vybouchne.
Tuto bombu si neznámý lovec, který také vystupuje pod mnoha jmény, bere s sebou na lov.

Cesta však tak dlouhá podle některých ani nebyla.
Po nějaké té době došli do toho starého lesa, který už tak sám o sobě naháněl hrůzu, která se v ní ukrývá.
Nakonec se začali rozdělovat na více skupin.
Avšak blíží se noc a z útrob lesa se začínají ozývat divné zvuky, které podle některých lovců a také podle Karise patří právě těmto dinosaurům.
Jenomže Karis až tak dobrý není.
Nedokáže totiž rozeznat zvuky, které vydávají draví a býložraví dinosauři.
Avšak osudná chvíle nastala.
Ve skupině, kde je zrovna Karis, se objevuje velký dravý dinosaurus. Byl dlouhý okolo šesti metrů.
Podle rohu, co měl dinosaurus na hlavě, Karis usoudil, že je to dravý Karnosaurus.
Radím, rychle utíkat pryč, říkal Karis.
Myslím si to samé, dodali Ray a Nataša.
Utíkat!
Jenže lovci, kteří byli s ním, zůstali a za každou cenu toho dravého dinosaura chtěli chytit.
Bylo jich na to jedenáct.
Každý se rozestavil kolem toho Karnosaura a s ohněm a dlouhými oštěpy ho chtěli nahnat do své pasti, kterou předem vymysleli.
Karis se pak s ostatními zastavil.
Proč utíkáme, je tam přece jenom jeden ten dravý dinosaurus, řekl Ray.
Čím víc nás tam bude, tak tím lépe ho zaženeme do pasti, řekl Ray.
Ne, to bych neradil, odpověděl Karis.
A proč, řekl Ray, který si to už mířil k těm lovcům na pomoc.
Jelikož tam není ten dravý dinosaurus sám, odpověděl Karis.
Oni se pohybují ve skupinách, dodal Karis.
Cože? Zeptal se Ray a také Karina.
Vtom vyskočil další dravý Karnosaurus, který zděsil lovce, kteří pak začali utíkat.
Utíkáme, řekl Karis.
Ne, to ne, oni by nás stejnak dohnali, řekl Ray. Stromy, na stromy vylezeme a schováme se před nimi, řekl Ray.
Jo, docela dobrý nápad, řekl Karis…
Podobná situace se začala dít i u ostatních lovců, kteří pak nakonec začali utíkat pryč z lesa.
Jenomže je noc a nic skoro nejde vidět.
Nakonec na řadu přišel neznámý lovec, u kterého se ze začátku objevilo mládě tyranosaura.
Jenomže to by bylo ještě v klidu pro ostatní lovce, kdyby se tu neobjevili jeho rodiče.
Byli opravdu velcí.
I oni pak začali zdrhat.
Neznámý lovec je však chtěl dostat, když vtom se objevila menší smečka raptorů.
To ho nakonec také zahnalo na útěk.
Nakonec se neznámý lovec sám ztratil někde v lese.
Schoval se za strom, kde si sedl a čekal.
Srdce mu však bilo ostošest.
Vůbec nevěděl, kde je.
Začal se tak bát, že si vytáhl tu bombu a držel ji křečovitě v ruce.
Byl klid, když z ničeho nic se objevil ještě větší dinosaurus, jak byl samotný tyranosaurus.
To ho tak vyděsilo k smrti, že bombu zapálil.
Neznámý obrovský dinosaurus chtěl toho lovce sežrat, když vtom vybouchla ta bomba.
Byla to tak silná exploze, že to toho dinosaura až roztrhalo.
Exploze byla slyšet na kilometry daleko.
Výbuch měl modré zbarvení, které se rozprostřelo po celém obrovském lese.
Nikdo nevěděl, co se vlastně stalo a co to bylo za ránu.
Na druhý den ráno se Karis s ostatními, kteří také byli ukryti na stromech, se vydávají zpět domů, po tak náročném dni.
To ovšem nevědí, co se té noci vlastně stalo.
Výbuch v lese působil na štít, a to tak, že se začal roztahovat.
To velmi špatná zpráva pro snad i celý svět.
Jelikož štít, který drží dinosaury ve svém světě, se začal roztahovat do okolního světa, sice pomalu, ale jistě.
Po nějaké době na to přijde i Karis, který začne varovat obyvatele města, aby se připravili na dravé dinosaury, a to všemi prostředky.

Ve světě se však dějí ještě jiné závažné a také hrozbu představující věci. A to válka.
Jeden národ shromáždil velkou armádu, která zrovna nedávno zaútočila na jedno z největších měst světa a jde na další…

Štít dinosauřího města se po dlouhé době roztáhl až za město Hassin, ve kterém žije Karis.
Karis však zjistil jednu zvláštní a divnou věc o dinosaurech.
Oni myslí, a to způsobem vojenským.
Draví dinosauři se shromažďuji a začínají společně útočit…
Karis si začal myslet, že dinosauři začnou svojí velkou invazi.
Karis tak tedy varoval všechny své známé atd…
Tři draví alosauři, kteří dosahují délky až dvanácti metrů, se blíži k městu Hassin.
Ve městě začíná ozbrojení vojáků a obyvatelé města se začali stěhovat dále na sever.
Starosta města Hassin se začal domlouvat s ostatními starosty, a to na tom, že shromáždí velkou obrannou armádu, která by mohla zastavit postup dravých dinosaurů dále na sever.
Po nějaké době se našlo dobré strategické místo pro obrannou armádu.
Daleko na severovýchodu leží dlouhá pláň, která je ze severu vyvýšena.
Tam se nahromadila obranná armáda, která se skládá z těžké jízdy, vojáků a také desítky katapultů.
Vojáků však není ani tak mnoho, aby zastavili velký nátlak dinosaurů, kteří jsou i desetkrát větší jak člověk.
Jenže když na řadu přišli dinosauři, tak to byl snad konec.
Z lesa, který je ještě před tou velkou pláni, začali vycházet ze začátku stovky raptorů a za nimi čím dál větší tvorové.
Bitva tak začíná.
Raptoři jsou však nejhorší ze všech těch tvorů.
Se svými velkými a ostrými drápy napadají jednoho vojáka za druhým.
Proto na řadu, a to proti těm raptorům, přicházejí lučištníci, kteří svými šípy zasahují běžící raptory.
Bitva tak začíná.
Velké střetnutí lidi proti dinosaurům.

Karis však není ve válce, ale zabývá se způsobem, jak zastavit posun štítu dinosauřího světa.
Nakonec na způsob přijde.
Bomba, která způsobila tuto katastrofu, tak byla znovu sestavena.
Karis se svými přáteli se vydává na hranici světa lidí a dinosaurů.
Karis bombu uložil na místo odpálení, kde ji odpálí na dálku, a to výstřelem šípem, který vystřelí Ray, který je v tom velmi dobrý.
Jenomže se přihodí jedna závažná věc.
Karis vidí v začínajícím lese malého býložravého dinosaura, který je raněn.
Karis mu tak jde na pomoc.
To se mu však stane velmi osudným.
Z lesa se totiž vynoří obrovský dravý dinosaurus, kterého Karis ještě nezná.
Karis tak začíná utíkat, jenomže dravý a velký dinosaurus je rychlejší než Karis, a tak ho zažene zpět do lesa.
Karis tak začíná přemýšlet o jedné věci, jak se zbavit dinosaura. Ovšem akce ho bude stát život.
Ručně chce totiž odpálit bombu, která ho samozřejmě zabije…

Bitva s dravými dinosaury se vyvíjí velmi špatně, jelikož těch dinosaurů je strašně mnoho a mnoho.
Nakonec však přijde nečekaný host, a to armáda Španělů, kteří jdou na pomoc proti dinosaurům.
Ale i to však nestačí…
Karis se doplazil k bombě, kterou teď už drží v ruce.
Hranice mezi světem dinosaurů a lidí se přiblížila k bombě tak, že nohy má Karis ještě ve světě dinosaurů, co bomba je ještě na druhé straně, když vtom ji Karis odpálil s úsměvem ve tváři…
Dinosauří svět ze začal smršťovat zpět, a to dokonce ještě více než byl.
Válka tak s dinosaury skončila vítězstvím pro celé lidstvo.
Pak se vše vrátilo zpět na své místo.
Avšak o činu Karise se mluví dodnes.
Na jeho počest tak byla ve městě Hassin vytvořena jeho kamenná socha, která připomíná, jak mladý archeolog Karis vypadal…
Konec příběhu.
Avšak, vzpomínky Karis zanechá v daleké své generaci a budoucnosti…