Poeta - moderní literární server


Bobeš vs. prezident

Autor: Frida Hvězdička Hvězdička, 20. 5. 2019, Blogy

ze života zvířat

Kladete si občas jako já otázku: jaký přínos má pro naše / vaše / město, městys, městečko policie s názvem městská? Nabízí se srovnání činností s policií státní.Prevence kriminality, lapání lapků a zločinců různého kalibru, pronásledování pirátů silnic a dealerů jsou úkoly nade vší pochybnost závažné. To městská policie dohlíží na pořádek i na základě místních vyhlášek.Občas plní krom jiného i úlohu sběračů opilců, vyhazovačů bezdomovců a montérů botiček nevhodně zaparkovaných aut. Třešničkou na dortu je záchrana občanů kolabujících z hledání odtažených vozidel a ztracených domácích mazlíčků. I když v mém fejetonu je slovo mazlíček poněkud nadnesené...


   Podzimní odpoledne plyne v poklidném tempu, které pro mne skončilo zazvoněním mobilu.


-  Městská policie Český Krumlov. Sháníme majitele zaběhnutého zvířete, pravděpodobně je to kozel. Kdosi nám dal tip na vás...


V ten moment by se ve mně krve nedořezal! Že by se "podařilo" některému z obyvatel naší malé farmy utéct a navíc se nechat lapit cizími lidmi? Vše mi bylo jasnější v momentě, kdy mi strážník sdělil, že ono prchlé zvíře pravděpodobně nevidí...


-  Jejdanánku, to bude slepý Bobeš, vychrlila jsem do telefonu a dohodla se s policií, kudy povedou Bobše a kde se setkáme. Jelikož bydlím blízko zámecké zahrady, místo předání rohatce připadlo na loučku u její zdi. Popadla jsem vodítko na psy a suchý rohlík, který si sedmnáctiletý kozel občas dopřeje jako lahůdku, a vyrazila. V duchu jsem se připravovala na výtku strážníků, jak to, že nám utekl /sama zatím netušíc/ a připravovala slůvka omluvy za Bobšův nehorázný čin...


Naskytl se mi tento pohled: nešťastník Bobeš ležel těsně u zámecké zdi, jeden strážník se snažil pomocí lana postavit vyčerpaného kozlíka na nohy, druhý jej hladil a uklidňoval.Právě v tuto chvíli projížděla po úzké silnici vedoucí kolem zámku kolona luxusních automobilů. Evidentně limuzíny z vyšších kruhů, přímo z těch nejvyšších, jak se záhy ukázalo.Scénka strážníka policie táhnoucího kozla s obřími rohy lanem za hlavu zaujala jinou hlavu natolik, že se auto zastavilo. Tmavé sklo sklouzlo z okna. Hlava nevěřícně nakloněna zírala z oka do oka. To druhé oko si hvězdnou chvíli kvůli zákalu neužilo. Kolona se opět rozjela. Bobeš byl pro neschopnost dojít pěšky odvezen do výběhu. Chvála městské policii a jejímu humánnímu přístupu!


   Druhý den začala v Českých Budějovicích za účasti hlavy státu výstava Země živitelka. Mezitím bylo v Českém Krumlově spořádáno opečené selátko. Ano, prezidentem.