Doporuujeme

|
|
Doporuujeme

|
|
Doporuujeme

|
|
|
|
 |
Budoucí kantoří by se chtěli věnovat praxi ve školách více času
Budoucí kantoři by potřebovali strávit během svého studia více hodin na praxích ve školách, aby si mohli ověřit teoretické znalosti z fakulty. Myslí si to někteří ředitelé škol, ale i studenti učitelství a čerství absolventi.
Podle ředitelů jsou mladí kantoři připraveni velice dobře po odborné stránce, při vyučování toho ale potřebují umět ještě víc. Počet hodin praxe, při nichž se budoucí kantor pohybuje ve škole a učí, není centrálně stanoven, a tak se na jednotlivých fakultách liší. Podle Josefa Beneše z ministerstva školství považují praxi za velmi důležitou zejména pedagogické fakulty, menší důraz na ni kladou jiné fakulty, které také učitele připravují.
?Délka praxe souvisí s tím, jaký druh studia si člověk vybere. Studenti dvou oborů absolvují ve třetím ročníku pedagogicko psychologickou praxi v rozsahu sedmi desítek hodin, jejímž cílem je, aby se student seznámil se školním prostředím,? řekla proděkanka pražské pedagogické fakulty Marie Kubínová. V následujících dvou ročnících studenti absolvují dvě souvislé měsíční praxe.
Podle Kubínové by více hodin strávených mezi žáky přivítali zejména studenti, kteří vědí, že půjdou učit. Řada z nich to řeší tak, že ve školách učí na poloviční úvazek. Fakulty samy nemají na praxe příliš mnoho peněz. Z těch, co mají, musí zaplatit nejen své pracovníky, kteří vedou praxi, ale i učitele, kteří studentům při praxi ve škole pomáhají.
Ředitelka Ústavu profesního rozvoje pracovníků ve školství Univerzity Karlovy Jana Kohnová míní, že délka praxe je aspoň na pražské pedagogické fakultě poměrně dostatečná. Důležitější je však podle ní její využití a také to, jak škola studenta na praxi teoreticky připraví. Beneš nepřikládá praxím příliš velký význam, protože pouze třetina absolventů z pedagogických fakult odchází učit. Ministerstvo se však chce praxemi studentů učitelství zabývat a sjednotit alespoň názor fakult na ně.
Ředitel pražské fakultní Základní školy Táborská Vít Beran si myslí, že jsou na praxi dobře připraveni zejména učitelé pro první stupeň. ?Horší je to se studenty nepedagogických fakult nebo odborných kateder, které vychovávají spíš odborníky než pedagogy,? posteskl si. Učit totiž podle něj neumí každý. Ve školství platí, že by učitel měl být nejen dobrý odborník, ale také dobrý pedagog, dodal.
Jan Richtar | Zpravy | Peteno: 1784 | Hlas: -60 | slo: 22 Poet znak: 2603 | Poet koment: | Dal lnky tohoto autora >>
Hlasovn: -3 -2 -1 +1 +2 +3
Komente
Pidat koment:
Koment ke lnku:
|  |
|
Svtky
Svtek m Jaroslava
Ztra slav Patricie |
|
Doporuujeme

|
|
Doporuujeme

|
|
|