Doporuujeme
|
|
Doporuujeme
|
|
Doporuujeme
|
|
|
|
|
Učitel=mučitel???
Na tuto otázku si odpoví každý podle sebe. Myslím ale, že většina z našich odpovědí bude kladná.
Takový profesor to má těžké. Musí udržovat kázeň ve třídě, přitom myslet na to, aby vysvětlil látku co nejlépe, také aby vše stihl za 45 minut, aby na nic nezapomněl a aby látku pojal s humorem a ona se tak pro studenty stala alespoň do jisté míry záživnou. Pedagogy bychom dokonce mohli ,,rozškatulkovat? do těchto skupin:
1. Ti, které jejich povolání baví a které studenti pochopí téměř ihned. Při výuce využívají svého smyslu pro humor, používají různé triky pro udržení pozornosti a chtějí nám přiblížit předmět co nejvíce. Pro tuto nejoblíbenější skupinu rozhodně platí heslo: Škola hrou.
2. Druhý ,,šuplík? obývají profesoři, kteří se také snaží, aby jejich oboru porozuměli všichni žáci. Nepoužívají ale žádné metody, kterými by zaujali studenty, prostě jen vykládají. Poté následuje otázka: ,,Rozumíte tomu všichni?? I přes učitelovo očekávání kladné odpovědi celá třída záporně vrtí hlavou. Vyučující proto vysvětluje celé učivo znovu, tudíž mu to zabere mnohem více času. Pokud je druhý pokus opět bez výsledku, začínají studenti považovat za daleko důležitější posílání papírků, čtení oblíbené knihy či v lepším případě přípravu do dalších hodin.
3. Učitelé, jež přijdou do třídy, posadí se a celou hodinu stráví vyprávěním vtipů rádoby smějícím se žákům. Ti pak mají samozřejmě z daného předmětu nulové vědomosti a pokud se z něj, nedej Bože, chystají maturovat, musí si všechno učivo nastudovat z knihy. Je sice hezké, že se učitelé snaží vnést do škol trochu smíchu, ale není to přehnané?
4. Tzv. ,,Spící profesoři?. O průběhu jejich hodiny hovoří název.
5. Pedagogové, kteří sice NĚCO vysvětlují, pokud se tak dá říkat huhlání pod nosem někde vpředu u tabule, na kterou něco soustavně píší. Bývají většinou pokročilejšího věku a mírně poznamenáni mnohaletým životem mezi bandou puberťáků.
Ani se jim nedivím. Už nejméně tisíckrát slyšeli tyto věty: ,,Pane profesore, omluvte mě, já nemám domácí úkol.? nebo:,,Omluvte mě, já jsem se nestihla připravit na hodinu, protože...? Následují mnohdy nesmyslné důvody. Ze slov: Úkol, sešit, příprava, kniha, jim už určitě vstávají vlasy na hlavě a mají z nich noční můry. Proto bych se, ač se mnou někteří z vás nebudou souhlasit, přiklonila také k názoru STUDENT=MUČITEL. Ale no tak, netvařte se tak ukřivděně a dejte ruku na srdce.
Kantoři zajisté v daleké či blízké budoucnosti vymizí ze seznamu povolání a způsoby učení budou zcela jiné, například budou existovat speciálně vyvinuté knihy, do kterých se stačí podívat a my si hned všechen obsah budeme pamatovat, ale jisté je, že škola bez učitelů by nebyla tou ,,pravou? ŠKOLOU.
Nám, vyučovaným, proto nezbývá než doufat, že se to na našem ,,ústavu? v letech, kdy my na něm budeme setrvávat, bude hemžit nejvíce profesory 1. kategorie.
Neznámý autor | Arena | Peteno: 1922 | Hlas: -49 | slo: 25 Poet znak: 3245 | Poet koment: | Dal lnky tohoto autora >>
Hlasovn: -3 -2 -1 +1 +2 +3
Komente
Pidat koment:
Koment ke lnku:
| |
|
Svtky
Svtek m Robert Ztra slav Blahoslav |
|
Doporuujeme
|
|
Doporuujeme
|
|
|