Strnky SCARABEUS ji nejsou funkn. Bhem t vtein budete pesmrovn na domovsk server Poeta.cz


Zpt na hlavn strnku
Bav Vs psychologie, moudra ivota, hledte nco k pobaven? Citty (i tch mn) slavnch
lnky
Zprvy
Arena
Interview
Kultura
Lampa
Publicistika

Doporuujeme Grafika na zakzku

Ostatn
VIP
Redakce
Statistiky
Odkazy
Scarabeus ke staen
Seznam autor

Doporuujeme Poeta - modern literrn server

Kontakt
mongi@centrum.cz
scarabeus@poeta.cz
CHAT MP (nick Mon-gi)
ICQ: 108078007

Vyhledvn

Doporuujeme MjCitt - Citty (i tch mn) slavnch

Interview s Davidem Přibylem - ? spolutvůrcem nové počítačové hry Tanky 2

David Přibyl (17) je můj spolužák a student Matičního gymnázia v Ostravě. Jeho největším koníčkem jsou počítače. Společně s dalšími nadšenci vytvořil roku 2001 amatérskou skupinu Alfa software a o rok později prezentovali první PC hru Tanky. Letos vyšla jejich druhá hra Tanky 2 jako volné pokračování prvotiny. Velice úspěšně si ten to tým vedl v letošním ročníku SOČ (středoškolská odborná činnost), kde postoupili přes krajské kolo v Opavě až do celostátního v Kadani.

Ahoj Davide !
Nazdar Rosťo !

Nejprve tradiční otázky ? kolik lidí pracovalo na tvorbě hry a jak dlouho trvala samotná programátorská práce ?
Na projektu jsme pracovali čtyři. Jindra, Ondra, Standa a já. Vývoj trval přibližně 3 měsíce.

Jde o tentýž tým, který pracoval na 1.díle?
Bohužel, nebo bohudík, ano.

Řekni nám něco o sobě a své minulosti, jak ses k programování dostal a tak podobně?
Když jsem poprvé v osmi letech dostal počítač, tuším dvaosmšestku, tak jsem hned věděl, že se chci dostat k programování. Společně s bráchou a pomocí naší rodiny jsme počítač vylepšovali. V tercii jsem poprvé měl IVT, kde jsem se naučil programovat v Pascalu. Proto jsem si sehnal Delphi. No a stačilo abych se seznámil s Jindrou, který mě naučil programovat v tomhle.

Jaká byla tvoje konkrétní práce na Tancích?
Mým úkolem je vymyslet celý námět a pak během tvorby vymýšlet další a další doplňky, jako například módy, ovládání?

Zažil jsi v průběhu vývoje něco veselého o co se chceš se čtenáři podělit?
Veselou příhodu z programování nemám?

Co bylo na tvorbě hry asi nejnáročnější? Dostali jste se třeba do fáze, kdy jste nevěděli co dál a museli jste něco kompletně předělávat?
Nejnáročnější? To nelze říct. Je ale pravdou, že jsme před tím programovali už něco podobného, takže mnoho věcí bylo podle toho. Že bychom museli celé Tanky předělávat, to se nám nestalo(klepe do dřevěného stolu).


Čím se podle tebe liší Tanky2 od spousty jiných volně stažitelných her? Co je největší devizou hry a největším lákadlem pro potenciální hráče?
Největší devizou hry je zábava, kterou si při ní hráči užijí. My jsme se u toho bavili velmi dobře. Čím se liší, to opravdu nevím, protože jsem si žádnou hru nestáhl.


Pro jakou cílovou skupinu hráčů je hra určena a do jakého žánru bys ji zařadil?
Hra je určena pro všechny, ať začátečníky či zkušené hráče všech věkových kategorií. Vzpomínám si, že můj známý ji hrál s dědou a ten se u ní velmi dobře bavil. Podle mě hra samotná nejde zařadit do typického herního žánru. Kam bys ji zařadil ty?
Snad akční freewareová arkáda.
Snad.




Kde a jak hodláte hru prezentovat?
Už jsem rozeslal pár e-mailů do populárních časopisů o počítačových hrách ( Score, Gamestar). Ještě bych rád napsal na www.plnehry.cz. Dále jsme hru zařadili do projektu Studentské odborné činnosti(SOČ)

Ty osobně si ještě vaše hry zahraješ , nebo už je nemůžeš ani vidět?
Stále ještě si rád zahraju Tanky 2. Horší na tom je, že jakmile hraju, tak mě napadají stále nová vylepšení. Ale Jindrovi o tom říct nemůžu, protože už o tom nechce ani slyšet.

Takže o editoru, ve kterém by si mohli hráči udělat vlastní mapy neuvažujete?
Abych řekl pravdu, žádný editor k Tankům neexistuje. Ale pravděpodobně zveřejníme způsob, jak si nové mise stvořit.

Jaké jsou Tvé nejoblíbenější hry?
Nejraději hraju strategie a rpg ? př. starý dobrý Starcraft nebo ságu Baldur?s Gate.

Prozradíš čtenářům další plány Alfa software?
Nechci dopředu nic moc říkat, protože jsme měli spoustu plánů, ze kterých nakonec sešlo. Ale snad se nám povede projekt Vesmír On-Line.

Rád bych vašemu týmu poděkoval za vynikající hru a popřál mnoho úspěchu při vývoji dalších produktů.
Nemáš zač.

Rostislav Gromnica | Kultura | Peteno: 1976 | Hlas: 38 | slo: 23
Poet znak: 4417 | Poet koment: | Dal lnky tohoto autora >>

Hlasovn:
-3 -2 -1 +1 +2 +3

Komente
Pidat koment:
 Autor:
E-mail:


Koment ke lnku:

Svtky
Svtek m Norbert
Ztra slav Iveta

Doporuujeme Tiskovky.info - zprvy z prvn ruky

Nejoblbenj autoi
1. Michaela Mourečková (350)
2. Kateřina Vojtasíková (293)
3. Jakub Vantuch (276)
4. Eva Jaburková (273)
5. Eliška Trčková (198)

Doporuujeme ShopRyb.cz - rybsk poteby

Nejoblbenj lnky
1. Nobelova cena za literaturu 2003: John Maxwell Coetzee (342)
2. Dluh za projekt - Internet do škol (160)
3. Western Camp 2003 (154)
4. Ohlasy z Bazalů (134)
5. Přijímací zkoušky v Brně (126)


Optimalizovno pro rozlien 800x600 a IE 4.0 a vy, NN 4.0 a vy
WEB 2002-2005 David Havlek (Mon-gi), GRAFIKA 2002-2004 David Havlek (Mon-gi) & Deries, Verze strnek: 1.1
Nahoru