toreador 18.5.2014
„ve Slobodné Európě“
eh, jak že to, československy?
pohráváš si se čtenářem, už jen tím, jak
netlačíš na pilu, i když zprvu zdá se -
přesto poněkud tápu, jak slyším tepat
do uší, a z půli rozetnutou formu zkouším
uchu marně ozřejmit
asi i pár vlastních účastí, jen jdou
víc po částech, než celistvostí díla
...a ty hvězdičky - v kontru ...
Dva pokusy o haiku 18.5.2014 celá první(resp. první dva verše) až příliš poznamenaná
invencí autora, v druhé (láska se skryla)jde haiku stejně tak
stranou -
nemysli na sebe, ani na nic jinýho, jen pozoruj,
jinak haiku nevznikne
PÁCHNEŠ 15.5.2014 Lukáši, pokus se udělat byť jen půlkrok,
ale na úplně jinou stranu -
přečetl jsi oblaka knih, básní, pojednání o nich,
tak proč se tak úpěnlivě snažíš neuhnout
ze svý stopy?
Zazdění grázlové 11.5.2014 poněkud "ohraničený" nápovědí nad básní,
která při prvním nemusí zrovna dvakrát
lákat k sklouznutí oka k doprovodnýmu textu,
leč stalo se -
jen prohodím, že tu vidím po dlouhý době pokus
(po přehlídnutí přehršlí adjektiv)
o něco jinýho...
Strach 7.5.2014 jj, tady je fakt vidět, že nepotřebuješ žádný šílený metafory,
"stačí" popsat obraz tak, jako kdybys ho maloval sám,
a neviděl,
nebo alespoň dokázal přehlídnout svou ruku se štětcem
Strach 7.5.2014 a znovu, pro jistotu, a nejen pro nově příchozí...
Trochu vratký alibi 7.5.2014 já to do konce málem nevydržel -
možná někde k táboráku, ale stejně strašně dlouhá věc,
který chybí vlastně i určitý atributy písňový skladby -
dynamickej vrchol, spodek...
hospodská vodrhovačka, jo, a to nic ve zlým
Duhovky 7.5.2014 čtu Tě už dost dlouho na to, abych se nenaučil "předjímat"
určitou stavbu vět, ale vždycky přikývnu příjemné popisnosti,
barevnosti, nápadům, které pospolu doprovázejí příběh -
uměleckost prozaického textu nechám v próze zručnějším,
tady víc jazyk a práce s ním mě baví
Lady JANE 7.5.2014 je fakt, že prostředky použitý nad dílem
by měly maximálně podepřít, ale nikdy ne
střešit
Natural love (1) 7.5.2014 k doplnění kolegy níž Egon) - všiml jsem si
i nadměrného používání spojky "a", v prvních
čtyřech řádcích pětkrát -
zkus popisovat spíše pomocí kratších, úsečných
vět, nebo prostě vynech, lépe si tak udržíš pozornost:
[i]Nohy se jí pletly a každou chvíli zakopávala o kořeny, o spadlé větve.
„Mně neutečeš!“, ozval se hlas za jejími z ...
Smůla 5.5.2014 antigraf a syntetizátor mi radost z originality neudělaly,
však celkově výbornej nápad, a slušně provedenej-
a právě i s těmi strohými závěry, který podobně stavěný texty
uzavírají jen tak mimochodem, bez snahy šokovat novou kulisou
Z ráje, kam jdeme 3.5.2014 štve mě, když se mi text takhle v počátku kousne -
třeba tenhle vjem pomůže, pošle vzkaz autorovi...
Z ráje, kam jdeme 3.5.2014 [i]Po dlouhé a vyčerpávající cestě pouští byly obrovské, nepřirozeně vzrostlé stromy, zvířata, která připomínala známé živočišné druhy (ale nebyla jimi), a jezero s chladnou vodou, ta nejkrásnější odměna, jakou si dokázala představit.[/i]
až napodruhý, než pochopil jsem onu komplikovanou stavbu věty -
zbytek snad příště, zítra...?
Jsi nudný 27.4.2014 [i]„Tu dívku už ani nepoznávám
Třesoucím hlasem, ach ty mé vlasy křivé
Spílám ti, slzám stěží odolávám
Přemluví tě oči sklivé?“[/i]
Kapitálky na začátku jednotlivých veršů -
jaký mají důvod?
Protože pro mě tu působí dost zmatečně.
„Třesoucím hlasem, ach ty mé vlasy křivé“
chybí tečka, takže se vztahuje (asi???)k dalšímu verši,
p ...
Zmáčené koťátko 26.4.2014 Dědku, i na amatérském literárním serveru se můžeme
pokusit o co nejlepší provedení díla jak po stránce
obsahové, tak formální, a o to víc pak můžeme zaujmout,
pobavit.
Někdy mi přijde, myslím obecně, že se autoři za onu
formulku amatérštiny schovávají, aby ospravedlnili
nechuť na sobě zapracovat.
Pokud se nevyznáš, neumíš, pak máš velký cit pro ryt ...
Zmáčené koťátko 25.4.2014 jen že sem zdálky slyšel své jméno...:)
trochu jsem překvapen, jakým způsobem vedeš první sloku,
když u Tebe s metrem jinak problém nemívám:
[i]„Do misky vám spadlo kotě,
honem se ukrylo v botě,
všude teče mléko bílé,
proč jen bylo rozpustilé.” [/i]
ten daktyl v druhém verši tu dělá obrovský rytmický veletoče,
když vše ostatní je vedený v tro ...