Torzo 9.11.2011 Není mou praktikou reagovat na cizí nit, ale zde jsi se Oldřichu trefil. Jestli je tohle tvoje konečné (zatím konečné) zformování. Je to fajň.
Torzo 9.11.2011 Za poděkování si chleba nekoupím. Prostě piš dál.
Bohdan (Dneska má svátek ...) 9.11.2011 Vadí mi ty dvě "a" v první sloce. Jedno by určitě stačilo.
A Rudy, že ty´s napsal nejprve druhou sloku a pak prní?
Co chceš ? 9.11.2011 Důvod k sepsání oné básně je jasný i pro slepce.
Ale ne každý čtenář je slepcem. Cítím v tom dvě roviny (možná i více, ale to je diskutabilní) vyjádření; poetické vs. niterní. Řekneš třeba´s, že obě jsou téměř totožné nebo naopak. Rozhodně báseň zasluhuje pozornost a ta by měla být věnována i jejímu opětovnému (pozdnímu) sepsání či dotažení.
S p ...
Zimní spánek 9.11.2011 Dovedu si velmi dobře představit jako ukolébavku.
Osobně, některé "rými" tam nemají co dělat, lehké prostřílení a je to super.
Tím "vánkem" to bohužel (opravdu) začíná.
S.
Buď 9.11.2011 Příjemné čtení, jen drobná výhrada, ale fakt drobná. Při četbě takové básně, člověk už tuší další verš nebo aspoň jeho hrubou podobu. Zatím se ti asi formuje osobitější styl a to je fajň.
Pokus se příště třeba o "lehký šok" pro čtenáře (vnitřní formu přenechám tobě). Buď to půjde nebo ne.
S.
Cíle 6.11.2011 "Potechničený" staronový rozum? I tak se to dá říct.
Zrychlený tikot hodin 6.11.2011 Jo, to rozhodně nepopírám. Spíše jsem to špatně formuloval (aspoň to doufám). V básni se zaměřuješ právě na detaily světa "kolem" člověka. Od vnitřního k vnějšímu, ale bez sebemenší ztráty na preciznosti a smyslu pro krásu daného okamžiku (cit pro jedinečnost a neopakovatelnost).
A s těmi tělesnými požitky, chápu to spíše ve smyslu přiblížení ši ...
Ostravské Listopádání 6.11.2011 Weste. Tušil jsi třeba, že Ostrava má údajně nejvíce zeleně jako město v ČR?
S.
Ty 6.11.2011 existuje třetí alternace, otevřený konec (nic nepozbyde na náboji, ale nutí tlačit dál svůj úděl).
Třenice 6.11.2011 Poslední sloka je fajň, ostatní je preejakulát, ve stejném užití.
Končím - s tebou 6.11.2011 S [i] ním [/i] klidně skonči, ale se psaním nikoli. Tohle je konečně báseň a konec je, konec je prostě tvůj.
Vícenásobné přečtení mi neuškodí.
Sen 6.11.2011 Více "a" rozhodně nevadí vizuálně tolik jako akusticky. Při recitaci to kazí souvislost i přednes.
Jinak je to (často) chyba téměř každého poetického nováčka. Báseň je asi zatím nejslušnější v porovnání s ostatními. Jen ty štětiny ostříhat.
Ty 6.11.2011 Jedno je jisté, tvá největší "síla" je vždy v zakončení (poslední sloka) básně. Tam jde cítit hlavní impulz, energie a smysl.
Nechápavý 6.11.2011 Tahle je dobrá.
Jen se zamysli nad 3. slokou (konec) a 4. slokou (začátek).
Víc nepovím.
Spolu 6.11.2011 První sloka, 4. řádek - jiná formulace by neuškodila (je moc násilná; ve smyslu hrubá)
3. sloku vypustit či předělat. Nehodí se k ostatním (svou niterní skladbou)
4. sloka - báseň sama pro sebe.
Jak říká Hesiona, někdy méně znamená více.
S.
Záře 6.11.2011 Rozhodně je to báseň do deníčku, pro čtyři oči. Kdokoli další je oslněn, možná i oslepen září. Z téhle básně [i]něco[/i] tryská, bohužel skrze špatnou fontánu.
Mlha 6.11.2011 Zájmena nevadí, pokud jsou použita originálně, zde je to jen kulisa slova. Zamyslet se a bude to "fajň"
Spíše mám strach z těch veršů začínajících spojkou. Připadá mi to jako vodění čtenáře za ručičku a ukazování, které věty si má přesně spolu spojit a nijak jinak. Cítím se ochuzen a možnost fantazírovat s příběhem (pokud ovšem autorka nemyslela p ...