Nedožijuse 11.12.2014 Všímá si někdo změny "abych" v první sloce na pozdější "aby"?
Přijde mi to celé jako litanie...
Přesto báseň neoslovuje ničím mého čtenáře. Ani tím nářečím, které se zde zdá být více na účel (a snad nějaký experiment autora) nebo jako zachraňovací prvek?
Střed je takový ... prostě mi přijde nadbytečný. Jako kdybych četl dílka zač ...
Vzpomínka na smrt 23.11.2014 Silně bojuješ s formou, strukturou a myšlenkou.
Tahle trojce musí stát k sobě čelem, ne zády.
Co píšeš, psalo se stovky let před námi a bude i po nás.
Neposouváš se. A neumím se zbavit dojmu, že snažíš se k "někomu" přiblížit.
Snad český poetický undeground? ([i]Stejně jako vloni[/i] - chytří ví, na čí koleno mířím).
Doporučil bych načítat ro ...
Vyvrhel 23.11.2014 Zaujal název, protože negace není nikdy dost.
Jenže... název není vše.
Zkouším se začíst do něčeho, co je snad v každém deníčku adolescenta. Nebo aspoň v konečcích prstů (když chybí odvaha).
Marně se snažím přijít na smysl opakování.
Snad pro dramatičnost, snad nějaký okoukaný jev nebo náběh na nápěv písničky? Nevím. Ale ruší to, aspoň mého čten ...
McLennon IX. 23.11.2014 Jedno se musí nechat. Je to opravdu diametrálně odlišné, než "speciál díl" a hlavní rozdíl vidím v podání celého příběhu. Změnila se volba slov.
Všechny tvé povídky jsou jakože střípky poskládané ze vzpomínek, které nebyly (přesto se najdou jedinci, kteří je oživí).
Jenže tento příběh (díl) má úplně jinou skladbu (neberu v potaz jen formu, ale ...
Po lásce 30.10.2014 Dobrá tedy, dlouho jsem nekomentoval, takže...s mírou.
Zkusím to rozdělit do dvou rovin.
První bude forma.
Ta se tady nikterak neprojevuje. Cítím, že autorka začíná a zkušenosti s vázaným veršem tak v nějakých "českých" kapelách, než básníci v pravém slova smyslu.
Celé to připomíná noty na buben, co si budeme říkat :-)
Rozlámaný hřeben. Do rytmu ...
Ruce génia (McLennon speciál) 19.10.2014 Ono, s tím videem je kříž, skoro žabomyší války.
Já nejsem velký zastánce videí k dílům (obrázky beru) - pokud se přímo nejedná o audiovizuální záznam nabízeného nebo to opravdu není nezbytně důležité.
Mnoho autorů využívá "předem kategoricky určenou zvukovou kulisu" pro vyvolání určitých pocitů (osobně si myslím, že je to známka absence to do ...
Ruce génia (McLennon speciál) 18.10.2014 Jako zastánce plemene, které čůrá ve stoje musím ocenit jemnost a křehkost napsaného okamžiku.
Využitý kontrastu písma, oddělení textu, vše do sebe zapadá.
Jako hlavní věc vidím schopnost na pár řádcích vybarvit snovou intimitu a tu potom přenést do reálné roviny, do té lidské, které uvěří každý (protože takovým pocitům se má věřit).
Vzpomínkový a z ...
Tak tu... 18.10.2014 Děkuji za opětovnou zastávku.
Věř, že bych nechtěl být u té místnosti déle, než pár dní. Každá mluva, pohled, vše se onudí, ošedí se.
Jak si pročítám svůj vlastní text, čím dál více se na něj hněvám, protože je tam můj podpis.
Používání slov, asociace, sekání vět, nedokončené myšlenky, točení se na místě, zneužívání slov pro iluzorní atmosf ...
Šeď všedních dnů 18.10.2014 Jako [i]duální[/i] industralista se mi tvé dílo líbí.
Vím, dávám jiné komentáře. Ale...šedá je krásná barva, ani bílá, ani černá. Může být i stříbrná (když se slunce láme v očích).
Co je mi velmi po chuti je onen "ženský" prvek, který tam máš.
Vnímáni rukou, řas, těla, soumraku.
Možná jen to [i]tlumené ticho[/i] přiliš huláká ke konci :- ...
TICHO 10.10.2014 fylosofickými - [b]Ne[/b].
Možná se vrátím. A už ticho.
McLennon VII. 8.10.2014 Začátek se dobře čte. Je nenásilný na větné skladby, plyne klidným tempem a humoru uvnitř textu porozumí snad každý.
Pak můj zájem lehce opadl. Snad příliš zrychlenou pasáží o fotografování, aby se autorka mohla opět věnovat hlavním protagonistům. Samotnému mi v hlavě znělo, že přijde na scénu [i]slash[/i]. Nepřišel. Děj se posouvá kousek dál, třetí vrchol ...
Tichokrásnem 5.10.2014 Málokdy hledám slova. Tohle je pecka. Jednoduché. Báseň umí vyvolat obrazy, pocity, náladu. Tak to má být.
Kdesi hráli jazz... 5.10.2014 Poezie. Tři roky od publikování a pořád stejně kladný pocit při čtení, jako tehdy. Nemám protiargumentů.
Vše je dovoleno 3.10.2014 Ok. Vezmeme to od začátku.
Vysvětli mi, prosím, své dílo. Já ho nechápu a neumím proto i pochopit.
Jeho formu, hloubku, estetický dopad (předpokládaný), vše, co jsi schopen a ochoten.
Děkuji.
Sat.
Vše je dovoleno 3.10.2014 vklidu. Net je plný [i]podivností[/i].
Vynecháním určité četby zbude čas na jinou. Jednoduché.
Ne všem sedne všechno, to však nevidím jako důvod k absolutnímu odmítnutí nebo přehlížení.
Každý jdeme jinou cestou.
Zlá krev? Nehrozí.
A netvrdil bych, že nechápu. Nechápu jiné věci. Díla máš jasná, stručná. Nudná.
Jak říkal Mallarmé "Složité věci s ...
Naivní snílek 3.10.2014 Netvářím se, že vím, co je [i]haiku[/i].
Po Wikipedii bych v oblasti poezie nikdy nešáhl.
Jednu dobu tady byla vlna "haiku" a byla možnost si pročíst hodně textů (odborných i neodborných), stránek, návodů, fór - četl jsem a stejně mi ta forma nijak nepřirostla k srdci - fandím evropské tradici.
Opírám se do formy, protože se mi zdá málo a označit to za hai ...
Na prahu neřesti 2.10.2014 Vnímám dvě básně.
První je rozmluva (až po [i]..a cnocti.[/i]
Druhá je vnoření se, lehkým cílem.
Obrat -
[b]rozvázat tkaničky
zasukovaných
představ[/b]
se mi líbí. Povolit uzdu epice by neuškodilo. Uvést čtenáře více do děje.
Zima 2.10.2014 Do roka a do dne!
Pořád stejný humus.
Dovolím si být trochu neuvalejší, protože tohle je málo i na tebe.
Proč proďábla hned v první sloce si hraješ na dramatizaci? Chlad duše?
Proč příliš nápadné opakování slov (chlad/chlad...teplota/teplá)?
Celé mi to přijde jalové.
Více fyzikální poučka. Vsadím se, že poslední sloka je narážka na dvě těla plná energie ...