PowerPoint 20.6.2013 nerecituji... a v zásadě mé verše ani nejsou určeny k recitaci (k hlasitému čtení, to ano, nikoli však k přednesu), komplexita sémantických vazeb je prostě nadlimitní
PowerPoint 20.6.2013 HPoilot:
Jisté věci zdají se nám proto studenými, že jsme mrtvi, a tmavými, že jsme temnotou.
(Jakub Deml)
- a nebo veseleji -
Udeříš-li džbánem o hlavu a uslyšíš dutý zvuk, nemusí to ještě znamenat, že je prázdný džbán.
(baskické přísloví)
Cesta 19.6.2013 pro lepší orientaci je třeba si nejprve uvědomit vůči komu/čemu je třeba být pokorným
Rozlivy 19.6.2013 asi škoda, že jsi zatím zůstal jen u těch dojmů... no nic, co se dá dělat
Rozlivy 19.6.2013 Neschopnost prakticky odlišit nejzákladnější rozdíly v literatuře, tedy rozdíl mezi fikcí a skutečností, mezi hypotézou a tvrzením nebo mezi imaginativním a diskurzivním psaním vede k "falešné představě o záměru", k představě, že hlavním záměrem básníka je sdělovat čtenáři nějaký význam a hlavní povinností kritika je tento záměr zachytit. Slovo z ...
Cesta 18.6.2013 jen piš, barde, střádej, přijde den a zúčtujem spolu.. a trochu pokory by ti neškodilo ;)
Hloubení nor 18.6.2013 to je výhrůžka jak z Terminátora ;)
Léto 18.6.2013 Ve vší literatuře, v poezii specificky, leží na dně základní anxiozita o životní hodnotu, snaha tu hodnotu uchovat, ale i všepronikající bezradnost, jak ji uchovat.
(Ivan Diviš)
Léto 18.6.2013 Krajina duše
— Mlčí les. —
Strom, sporé větve na hlavě,
kývá se, zvedá zdlouhavě,
ah, zdlouhavě…
Na zemi vyschlé jehličí.
Vyprchlé vůně — kdo ví, čí, —
vyprchlé dávno, dávno kdes.
— Mlčí les! —
Stezka je pustá… Neláká
pustá ta skrýš ni pytláka!
— ni pytláka! —
Noha se sklouže v jehličí,
a v písku stopy — kd ...
Bard 18.6.2013 u takovýchto říkanek záleží na rytmu víc než kde jinde
např.
(X - přízvučná slabika, x - nepřízvučná)
spadne na tě z orbitu,
Xx X x Xxx = čtyřstopý trochej mužský
nakousne ti tvou řiťu
Xxx x x Xx = třístopý jamb ženský
nejde jen o to, že trochej a jamb jsou protichůdná dvoudobá metra, z rytmické neshody v rýmovaném slově si utahoval už K. H. ...
Štěstí 17.6.2013 no, netvrď mi, že na takový recyklát potřebuješ hlavu ;)
Štěstí 17.6.2013 Je třeba tematizovat vztah svého naivního parciálního já k intertextové výměně a příslušným indukovaným anticipacím.
Hloubení nor 17.6.2013 http://www.volny.cz/d-fridrich/salda09.htm
Hloubení nor 17.6.2013 díky za přízeň
a já ti nevím - co je to vlastně ten úspěch?
Štěstí 17.6.2013 Bylo by asi lepší, kdyby ses přidržel svého prohlášení z 9.6.2013, 22:57. Udržíš si tak alespoň integritu morální ;)
Štěstí 17.6.2013 Můj komentář není reakcí, tou je až poslední věta v posledním souvětí - s těmi hvězdičkami. A ani to není reakce směrem k tobě, nýbrž upřesnění autorovi textu.
P.S.
Mimochodem, jak se poznají některé od některých? Tedy pro toho, kdo se zjevně sám nevyzná?
Cesta 17.6.2013 Pokus o umělecký, lehce lascivní tvar... máš tedy u mne body za snahu
Láska na věky 17.6.2013 tohle je správně zamilované a potud ok
jako umělecký text to žádné měřítko nesnese
z výše uvedeného mi vyplývá, že jsi to měl dotyčné poslat poštou nebo mejlem, příp. SMS, aby tedy věděla... čtenář poezie není voyueur, do tvého soukromí mu nic není, toho zajímá (nebo by měla zajímat) krása v její pravé podstatě