Frýdlantské mosty 31.5.2013 Děkuji za pokus o strukturovanější komentář... a i za přízeň, čtu-li si v něm dobře ;)
Zima básníkova 29.5.2013 Jak jsi na to přišla, proč by měla mít každá stopa jiný počet slabik?
smutný / mi slo / vy za / sněže / né.
Xxx Xx Xxxx = čtyřstopý jamb ženský = U- / U- / U- / U- (U)
v téhle / situ / aci bezú / těšné
Xx Xxxx Xxxx = pětistopý trochej ženský = -U / -U / -U / -U
(pozn. X - přízvučná slabika, x - nepřízvučná, U lehká doba, - těžká doba)
Po tmě chuť 22.9.2011 Jak vidno z datace, jedná se o text více než devět let starý a je vlastně chronologicky první, který se ani dnes nestydím (i když při vědomí jeho slabin) na internetu publikovat. Nějakých složitých konstrukcí si zde nejsem vědom, prostý jamb (J4Ž/J4M), sem tam nějaký ten přesah.
Nekonkrétní "místy", na nichž mají být vidět "prvně" nějaké zá ...
Tajemství staré hudby 22.9.2011 Ajaj, jsem zapomněl, co takové označení udělá s adolescentem - ber to tak, že bys mohla být moje dcera, OK?
Tajemství staré hudby 22.9.2011 A co bych si nehrál, ostatně dá se tu dělat něco jiného?
Kolik ti je let není pro hodnocení váhy tvých soudů tolik podstatné, jako povaha důvodů, jež tě k nim vedou.
Ke tvé zvědavosti: Počítače máme doma tři, obestavěný knihovnami je jen jeden z nich, HTPC v obýváku - občas z něj také píšu, jako včera... mezi žehlením, sledováním TV a popíjením bílého ...
Tajemství staré hudby 21.9.2011 A ja, Arséne Lupin, milé, ovšem vskutku knižní. To už jsi mi mohla doporučit rovnou Žlutého Roberta. Glanc se možná nedá načíst, určitě se dá zkušeností získat a také se dá naučit jej rozpoznávat. Čti, dítě, střádej, přijde čas a zúčtujem spolu.
Tajemství staré hudby 21.9.2011 Kajman: žádné básni (hodné toho jména) nepřísluší bodové hodnocení, básně nejsou závodní koně ani stírací losy... dík za čtení i komentář
Lusia: doporučuji k četbě Bezruče, Mallarméa, Lautréamonta, Rimbauda, Jirouse, Diviše, Zábranu, Zahradníčka... a pak si znovu o tom glancu znovu pohovoříme ;)
Tajemství staré hudby 21.9.2011 Zajímalo by mne, kdybys to mohl trochu rozvést a argumentačně podložit. Abych se dozvěděl proč - přiznám se, že bez toho mi podstata tvých tvrzení trochu uniká.
Tajemství staré hudby 21.9.2011 West: A nepřipadá ti, že brzdit by měl někdo jiný? Abys to pak vydýchal - zatím se ti to moc nedaří. Nemůžu říct, že by mne to nebavilo, ale ostatní to zřejmě ruší.
Tajemství staré hudby 21.9.2011 no a já jsem na jistý typ hlupáků zvyklý, tím se to srovná
Tajemství staré hudby 21.9.2011 zdejší komunita nevydrží nic, to nemusím zkoušet... ale přiznávám jisté zvrácené potěšení z komentářů :)
Tajemství staré hudby 21.9.2011 grafická podoba textu má svůj smysl a opodstatnění, nicméně kaligram to není
Po vojensku 20.9.2011 Básník se musí rozhodnout. Po všech lidech chce osud neustálé rozhodnutí v banalitě a v řádu zanikavosti. Na básníkovi vymáhá však jako po žádném jiném rozhodnutí absolutní, odvahu projít komnatami skučivých příšer, pocákán hovny, chce po něm skok do tmy. Proto je tak mnoho talentů, ale tak nepatrně těch, kdo odvedli šár, na němž další vyroněná krev utmelí ...
Světluška 20.9.2011 Když nám vlétne na verandu motýl, chceme ho chytit.
Typická reakce zkaženosti.
Trvá řadu let, než člověk pochopí, že ho má nechat poletovat.
Ivan Diviš
Po vojensku 20.9.2011 Ono to asi sluší těm uváděným 22 jarům, z mého pohledu je to ovšem takové přílišné mudrosloví, které neříká víc než je napsáno.