Hmm...já nekomentoval? Divné. A tak ani nebudu.
Prostě jedno Ne![(b] a máš to. Tohle se nedělá. Ukázat velkou poezii v malém rybníku. Ne! Plnej počet, ať se i plnotučný pivo čumí.
Velice se mi Vaše báseň líbila. Je pro mě krásně drsná a pochmurná. Takové básně já osobně nejraději vyhledávám. Přednes je velice krásný. Máte můj obdiv.
jakmile báseň protká se hlasem, ožije, a pasáže, která jsem si já četla nějak hned dostanou ten správnej směr a správnou chuť a hudba
ta dodá měkkou podušku
zážitek
těžko bych ti mohla dát jinou, než pětku z výběru zde k dispozici
takže dávám
a jednou tě chci slyšet naživo, jakože si to vychutnat spolu s atmosférou autorských čtení
a na závěr mé tradiční - líbilo
No musel jsem si to zvětšit a důkladně pročíst...přiznávám několikrát a nemám co dodat, až možná na ( ty dvě slůvka, díky nimž to zřejmě nikdy nezapluje do čítanky) ale jinak skvělej kousek....U mě tedy vévodí, pač si potrpím na lyriku tahle část
to jenom
pod rameny křídel spím
a po zobáku nic
když můry pijou ptačí slzy
a oči kůrou zřítelnic
tak uhnuté tak prázdné
brzy
je mi sympatický pokus o umělecký tvar, velmi... ovšem vadí mi slova, která tam nemusela být a nebo na svých místech nesedí pevně... je-li báseň stavba, pak verše jsou zdi, slova cihly... a tohle zbořím, když se zrakem opřu ;) Součástí umění psát je i umění škrtat.
"je-li báseň stavba, pak verše jsou zdi, slova cihly... a tohle zbořím, když se zrakem opřu"
z tohohle jen tak nevycouvám, ale rád si svoji ústroj,
těsně vedle ní (zdi) udržím...
díky za koment
takže začnu ze široka
přednes si nechám na potom, na pondělí konkrétně, protože se nechci ochudit o vlastní dojmy z básně, proto jsem moc ráda, že video až na konci, znám se, kliknu a je to v ....
už jsem to u tebe udělala a pak jsem už nebyla schopná znám svůj prvotní dojem z textu
a teď tedy k němu
takže ty kurzívou psané se mi líbí velmi (vím, líbí...ale prostě líbí) na čtení pro mě krásná poezie, místy mám pocit, že čtu Inku - "vzal slova ke rtům
obelhat" -
ta první kurzívou víc než ta druhá, to pro ty kůry zřítelnic
a ty tučné pasáže
začátek hezky navodil atmosféru, - "puklým pantem zavrzal, zreznul kouř" -
modlitební tyčinky, nahej v lavici bez bot, až ke kandelábrům, který mám zase fixlý na Inku a leporela, vím, tohle asi není k věci, já jen, nemohla jsem si pomoct
tak se nezlob
a pak ten přechod k první kurzívou a pro mě - krásný
dál už tápu v té tučné části
přichází kurzíva, která melodická, líbí
a závěr tučnej, kde po dočtení se snažím najít a jdu rovnou zase od začátku
a zatím nevím, i když indície jsem dostala
a poslechnu až v pondělí
a vím, že se mi bude líbit, protože máš vysokej přednes, takže takhle no
komentáře k dílu považuju za stěžejní,
důležitý, a nejenom ve tvaru pozitivním
nebo tím opačným,
je to pro mě posun v pochopení čtenáře -
ten je tu prvořadý...
tučný kusy se jen měly "odepřít" realitě,
a řvát si jen tak
bez pozvání, a sebou vzít to kolem...
Na čtení mi to tolik nesedlo, trochu jsem se zasekával. Ale já moc recitovat neumím, takže to bude tím. Trochu moc textu. Na druhou stranu bych ho určitě neubíral, možná jen trochu víc rozkouskoval.
Ta nahrávka ovšem, to je jiná. Pouštěl jsem si ji snad 15x a kdyby se mi podařilo ji stáhnout, což nepodařilo, tak bych ji uměl snad už i zpaměti. Recituješ krásně...
jj, je to poněkud hustý po slovech,
jenže v kratším textu by mi tady dost chybělo,
a rozkouskovat, hm, nenapadá mě způsob
ani širší důvod...
nefungovala by mi pak, jaksi...
Hezky zpracované- hezká kompozice i ty jazykové prostředky mi tam sedí...
Ale prostě něco mi tam chybí, nemá to šmrnc, nestrhne to...na mě až moc strohé a málo prožité.
Heldrete, ráda bych takovou malou diskuzi na to téma - je to hezké, ale nemá to šmrnc.Co to znamená, mohl bys to nějak blíže specifikovat? Rozumíš, přiblížit nějaký ten detail, drobet konkretizovat, užít nějaký z příkladů apod. Určitě si budeš vědět rady.Díky.
Heldrete, ráda bych takovou malou diskuzi na to téma - je to hezké, ale nemá to šmrnc.Co to znamená, mohl bys to nějak blíže specifikovat? Rozumíš, přiblížit nějaký ten detail, drobet konkretizovat, užít nějaký z příkladů apod. Určitě si budeš vědět rady.Díky.
Chápu, že to může vyznít trochu zmateně, proto rád objasním.
Uvedu i konkrétní část:
"kdo svítáním tmě zkradl čas
kdo v jinotaji pro příliv
vzal slova ke rtům
obelhat
a z prachu úst se vyklonit."
Jazykově velmi hezké, ale prostě nemá to zmíněný "šmrnc" - kouzlo, říkej tomu jak chceš, samozřejmě je to jen subjektivní názor, ale to tak komentáře bývají.
Ale ten hudební doprovod na audiu už velmi zaváněl patosem- dle mého názoru příště vynechat.
Nicméně diskuse mezi námi o cizím díle je asi nemístná Ingrid...
To jsi mi to teda moc nevysvětlil.Pokud jde o příklady, měla jsem na mysli spíš to,v čem jaksi ten tzv. šmrnc shledáváš, tedy kde ho nacházíš a jaká jsou jeho specifika.
Protže Heldrete, říct prostě jen - je to hezké, ale nemá to šmrnc pod básní,vlastně kdekoliv, je informativně tragicky nevypointované a dost omezené. Přinejmenším. A pokud jde o pathos,jak jsem si mohla všimnout, sám se mu ve svých vlastních dílech nevyhýbáš,proč Ti vadí v hudebním podkresu audia? Pathos sám o sobě není vadou, záleží jen na tom, nakolik je v jakémkoli projevu únosný a účinný.Pokud tedy hovoříš o tom, že citují: zavání patosem, měl bys věnovat trochu pozornosti dalšímu dovysvětlení.
A nakonec diskuze pod dílem o díle.Z jakého důvodu je nemístná?
výdechem větráku, co už léta nefunguje | teorie kohouta | z parapetů... | z herbářů | Vyprávění o duze...