ahoj
věřím, že to všechno tak cítíš a rozně nekritizuji žádný z tvých pocitů. Jenže jak píše Stephan Mallarme, báseň se píše ze slov, ne z pocitů. A na rovině slov je to docela špatné. Pokusy o rýmy, budiž. Supr, že to zkoušíš, ale... Pokud publikuješ jen proto, že se chceš s někým podělit o své nitro, tak piš dál takhle a nepokračuj ve čtení tohohle komentáře. Jestli tady publikuješ pro nějakou zpětnou vazbu, tak ti ji dávám. Je to plné formálních chyb, na které tě nemusí upozorňovat ani nikdo jiný. Jsou zřejmé. Mé doporučení. Dej si prosím s publikováním chvíli pauzu. Piš si pro sebe. Pořiď si Skácela, Seiferta, Zahradníčka, někoho. Čti a uč se.
Příkladem sémanticky nekvalitních rýmů jsou verše gramatické, kde je zvukové shody dosaženo díky příponou vyjádřené příslušnosti ke stejné mluvnické kategorii, např. instrumentálu (hejtmanem/banánem, lepšími/slabšími), infinitivu (troubit/snoubit, klečet/brečet), perfekta (věděla/seděla, jedlo/vedlo), někdy dokonce — ó hrůzo — pouhou alternací předpony (sebe/tebe, malými/modrými, připoutat/zakoukat, přinese/vynese). Jako gramaticky příbuzné vnímáme i mezidruhové křížení přídavných jmen a číslovek stejného pádu a čísla (ženatý/desátý, svatou/pátou). (http://www.rymy.cz/rymy.htm). Například. a mám bohužel pocit, že tvé rýmy nedosahují ani této kvality...
Ahoj Katri.
Ty vždycky, respektive v posledních dvou básních, tak pěkně začneš...
Potom ale přejdeš na vázaný verš, a rýmy "sliby - líbí, řádku - v pořádku" to nějak stáhnou zpátky. Poslední sloka u této to pak celé pohřbí, je to hrozná škoda.
Nerýmuj za každou cenu, je to pak na úkor obsahu, který by jinak nemusel být špatný...
Pěkný večer
Nepadej | Záře | Zimní spánek | Nepatrně ... bláznivá ? | Kam patří Tvé myšlenky ...